2024. 12. 23. hétfő

Viktória
1 EUR 414 HUF
1 GBP 499 HUF
Kezdőlap » Kultúra » Etikett, protokoll » Ügyfélfogadás illemtana

Ügyfélfogadás illemtana

Örülnék annak, ha az általam leírt gondolatokat kiegészíteni az Olvasó a saját tapasztalataival.  Biztos, hogy másoknak is vannak a hivatali ügyintézéssel kapcsolatos gondjai, megfigyelései. Ha van kedve és ideje megosztani ezzel összefüggő ismereteit, abból mások is építkezni tudnak.
Az ügyfeleket ugyanazok az udvariassági szabályok illetik meg, mint általában az embereket a hétköznapi érintkezésben.

Az ügyfelek tele vannak szorongással és várakozással például ha bíróságra mennek, adóügyet intéznek, építési engedélyre várnak stb.
Az ügyfelek is különbözőek, vannak nyugodtabb, türelmesebb és idegesebb emberek. A félfogadónak ezt figyelembe kell venni.

Egy biztos, az ügyintézőnek soha nem szabad átvenni az ügyfél idegességét, mert akkor cselekvésképtelen lesz. Nem kell megijedni az ügyféltől. Nyugodtnak kell maradni, legyünk megértőek, biztosítsuk az ügyfelet a figyelmünkről.

Mikor kiderül a jogos vagy vélt sérelem oka, nyugtassuk meg az ügyfelet, majd a lehető leggyorsabban oldjuk meg a problémát.

Ha nyomtatványt kell kitölteni, akkor legyünk segítőkészek. Némely nyomtatvány szövege elég bonyolult, nagyon apró betűkkel íródik, nehéz a szöveg lényegét megérteni.

  
Írta: Dr. Vámos Lászlóné – Katalin   

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

A babáknak is segítettünk
A főnővér egy tüneményes kisfiúval ölében áll a folyosón. Ő már kilenc hónapja maradt itt a kistarcsai Flór Ferenc Kórház Újszülött osztályán. Körbefo…

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp