A szocialista és liberális városvezetés kaparós sorjegyen nyert ismeretek és tapasztalatok alapján juttatta a BKV-t a mai műszaki-gazdasági állapotba, aminek eredményeként már 2004-től külső szolgáltató bevonására kényszerült a vállalat. A károkozás mértéke olyan mértékű, hogy még évek szükségesek rendbe tételére, így a ma forgalomban levő 150 új Mercedes buszt is külső szolgáltató üzemelteti. Ennek következményeként kényszerül arra a vállalat, hogy az üzemi költségeit csökkentse, aminek egyik megoldása a tervezett 200 fős csoportos létszámleépítés.
Az elbocsátások nagyságrendjét a fővárosi Jobbik vitatja, ugyanakkor szükségesnek tarjuk a teljesítményértékelési rendszer mielőbbi bevezetését. Ennek alkalmazása nagyban segítené a szocialisták okozta károkozások csökkentését. Ugyanakkor az eddigi és jelenlegi kormány költségvetési politikáját sem tudjuk elfogadni, ami az igazolt költségek figyelmen kívül hagyásával folyamatos forráscsökkenést eredményez a BKV-nál.
A Jobbik mind az Országgyűlésben, mind a Fővárosi Közgyűlésben számtalan konstruktív javaslattal élt a fővárosi közlekedés hosszú távú működésének megteremtése érdekében. Ám a törvénymódosító indítványokat eddig a Fidesz elutasította, a fővárosi javaslatok befogadása pedig önmagában nem elégséges az adóssághalmaz érdemi csökkentéséhez és így az elvárható működés megteremtéséhez, a biztonságos és gazdaságilag stabil közösségi közlekedés megvalósításához Budapesten.
Szabó György, a Jobbik fővárosi képviselője