Az elmúlt években többször is javasolta a Jobbik a főként a multicégeket sújtó reklámadó bevezetését, először 2010. október 25-én szavazta le azt az Országgyűlés. A nemzeti ellenzék üdvözli a kormány belátását, de fájó, hogy csak az EU nyomására hajlandó meglépni azt, s az egymillió magyar embert képviselő Jobbik javaslatát nem fontolták meg. Ugyanez történt a médiatörvénnyel is: 2011 márciusában olyan uniós módosításokat fogadtak el, melyek egy részét korábban hiába nyújtotta be módosító javaslatként a Jobbik.
A magyar nemzet kulturális szabadságharcának része a kereskedelmi médiumok, főként a két nagy tévétársaság megregulázása. Hazánkból való kivonulásuk komoly eredmény volna, egyben utat nyitna a színvonalas televíziós szórakoztatás, többek közt történelmi magyar játékfilmek, sorozatok gyártása előtt. A közmédia nézettségének növekedése pedig reklámbevételeinek növekedésével is járna, ezért sem szabad meghátrálnia a kormánynak a kereskedelmi médiumok riogatásától. A Jobbik bízik benne, hogy a reklámadó nemcsak a TV2-nek a Simicska Lajos–Nyerges Zsolt fémjelezte cégbirodalom általi felvásárlásáig lesz érvényben.
Az ellenzék balliberális szakadárjainak és maradványainak tiltakozása azt jelenti, hogy szerintük ismét inkább a tűrőképességük határán álló magyar embereken kéne folytatni a megszorításokat. A Jobbik viszont – korábbi javaslatához hűen – csak annyi könnyítést adna a főként a multicégeket sújtó reklámadó kapcsán, hogy a társadalmilag hasznos világképet sugárzó hirdetések mentesülnének az adó alól, például ha egy joghurtreklám szépnek és jónak állítja be a nagycsaládos életmódot.
Novák Előd, a Jobbik alelnöke