2024. 11. 26. kedd

Virág
1 EUR 410 HUF
1 GBP 491 HUF
Kezdőlap » Hírek » Sport » Vizsgaidőszak közben a monacói dobogón

Vizsgaidőszak közben a monacói dobogón

Monacóban ünnepelhetett a dobogó második fokán (a Forma-1 alatt két lépcsővel) Kiss Pál Tamás, a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Karának hallgatója, hazánk egyik, ha nem a legígéretesebb autóversenyző-tehetsége.

Kiss Pál Tamás a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Karának hallgatója, emellett hazánk egyik, ha nem a legígéretesebb autóversenyző-tehetsége. A 21 éves pilóta régóta dédelgetett álma, hogy egy nap eljusson a Forma-1-be. Persze melyik fiatal srác fejében ne fordulna meg hasonló gondolat legalább egyszer az életben, de Tamás esetében ez bizony jóval több puszta kamaszos ábrándnál. Ez nála egy konkrét cél, amely felé mindennap tesz egy-egy újabb lépést előre. Most épp a GP3-ban tart (a Forma-1 alatt két lépcsővel), és legutóbb Monacóban ünnepelhetett a dobogó második fokán.    
Kiss Pál Tamás 2001-ben, 9 évesen kezdett el versenyszerűen gokartozni, és első évében rögtön a 4. helyen végzett a magyar junior gokartbajnokságban. 2004-ben és 2005-ben magyar Intercontinental-A junior gokartbajnoki címet szerzett, és eredményei elismeréseként mindkét évben őt választották idehaza az év gokartversenyzőjének. Miután saját korosztályát két egymás utáni évben legyőzte, új kihívások után nézett, és a következő évben már a magyar Intercontinental-A felnőtt bajnokságában végzett az év végi 3. helyen. 2007-ben – még mindig csupán 16 évesen – megnyerte a magyar Rotax-Max gokartbajnokságot, miközben a világbajnokságon is elindult, ahol újoncként a bravúros 7. helyen végzett.    
Tamás célja a kezdetektől az volt, hogy egy nap Forma-1-es pilóta legyen, és dédelgetett álma megvalósítása érdekében 17 éves fejjel nem akármilyen lépésre szánta el magát: egymaga kiköltözött Angliába, ahol – akkor még csekély, azóta már kiváló – angol tudásával teljesen önállóan kellett ellátnia magát. A fiatal miskolci fiúnak viszont határozott céljai voltak az életben, tudta, hogy mit akar elérni és ezért kész volt bármilyen áldozat meghozatalára. Noha a versenyzés mellett a tanulást is mindig nagyon fontosnak tartotta, középfokú tanulmányait magántanulóként fejezte be, mivel Angliába kiköltözve, a versenyzés mellett ez volt az egyetlen lehetséges megoldás.  
Persze nemcsak világot látni ment ki Angliába, hanem azért, hogy egy nívós, nemzetközi szériában gyűjtse tovább a fejlődéshez nélkülözhetetlen versenytapasztalatokat. Ez a nemzetközi széria a Formula Renault 2.0 svájci bajnoksága volt, ahol Tamás 2008-ban a 13. helyen zárta újoncévét. 2009-ben már ugyanezen géposztály angol bajnokságában végzett az év végi összesítés ugyanezen pozíciójában, de az elért eredmények mellett ekkor még a tapasztalatszerzés is ugyanolyan fontossággal bírt számára. Úgyis mondhatjuk, hogy ekkor végezte a nemzetközi autóversenyzés BA-s alapképzését, hiszen ezekben az években rengeteg olyan gyakorlati tudásra tett szert, amely nélkül később a mesterképzésre nem nyerhetett volna felvételt.
Ő viszont nemcsak hogy felvételt nyert oda, de 2010-ben végig harcban volt a rendkívül rangos sorozatnak számító Brit Formula Renault 2.0 bajnoki címéért, ám végül nagy csatában a 3. helyen végzett a pontversenyben. 2011-ben már a Forma-1 egyik előszobájának számító és annak európai betétsorozataként futó GP3-as bajnokság futamain indult, és újonc létére egyből első évében futamot nyert Barcelonában, amivel ő lett minden idők első magyar pilótája, aki egy GP3-as futamon elsőként tudta átszelni a célvonalat. Mindeközben az iskolapadban is folytatta a tanulást, hiszen 2010 szeptemberétől a Miskolci Egyetem Gépészmérnöki és Informatikai Karának nappali tagozatos hallgatója.
Tamás az idei évben is a GP3-ban üldözi tovább Forma-1-es álmait, melyhez lépésről lépésre egyre közelebb kerül, hiszen a GP3 mezőnyének tagjaként a tavalyi évhez hasonlóan idén is egyazon hétvégén belül hajthat pályára – az összes európai versenyhelyszín tekintetében – napjaink Forma-1-es ászaival, Sebastian Vettellel, Fernando Alonsóval és a többiekkel, és egy-egy kiugró eredményre bizony a Forma-1-es csapatfőnökök is felkaphatják a fejüket, akik mindig vadásznak az újabb fiatal tehetségekre. Tamás pedig teszi, amit tennie kell – szállítja a kiugró eredményeket, és jobb helyen nem is villanthatott volna, mint a legendás utcai pályán, Monacóban, ahol minden versenyző nyerni akar. Ott, az autóversenyzés „Mekkájában” lett Tamás idén a második a GP3 aktuális futamán, ami azt jelentette, hogy ugyanott locsolhatta a pezsgőt örömében, ahol néhány órával később Mark Webber, Nico Rosberg és Fernando Alonso, azaz a Forma-1-es Monacói Nagydíj dobogósai tették ugyanezt.
Mindezzel egy időben a miskolci fiatalember sporttörténelmet írt, hiszen ő lett a magyar autósport történetének első olyan pilótája, aki dobogóra állhatott Monacóban. Aztán sietett is haza Miskolcra, ahol már várt rá az újabb kihívás: a vizsgaidőszak, ahol – mint tudjuk – szintén nem adnak ingyen semmit, és minden jó jegyért alaposan meg kell küzdeni, ugyanúgy, mint a versenypályán.

Miskolc, 2012. június 13., Borbás Bálint

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp