Szeptemberben tovább folytatódott a magyar mobilpiac kisebb megszakításokkal január óta tartó zsugorodása. 2009 első háromnegyed évében a három szolgáltató ügyfeleinek száma 558 ezerrel, az utolsó három hónapban forgalmat generáló ügyfelek száma pedig 9 hónap alatt 342 ezerrel csökkent, közölte a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).
Szeptember végén a három szolgáltatónak összesen 11 millió 783 ezer ügyfele volt, 54 ezerrel kevesebb, mint augusztus végén és alig 11 ezerrel több, mint egy évvel korábban.
A három szolgáltató ügyfelei között 2009 első 9 hónapjában is folytatódott a feltöltőkártyát használók arányának csökkenése. Egy évvel ezelőtt az összes ügyfél 61,4 százaléka, 2008 végén a teljes ügyfélszám 61,2 százaléka, 2009 első félévének végén az ügyfelek 59,2 százaléka, szeptember végén pedig már csak 58,1 használt feltöltőkártyát.
A havi előfizetéssel rendelkező ügyfelek száma azonban a teljes ügyfélszám csökkenése ellenére is növekedést mutat. A három szolgáltató szeptember végén 4 millió 937 ezer havi előfizetéssel rendelkezett, 393 ezerrel többel, mint 2008. szeptember és 194 ezerrel többel, mint 2008. december végén.
A forgalmazásban résztvevők – azaz az előfizetéssel rendelkezők, illetve az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók – száma 2009 szeptemberében 8 ezerrel 10 millió 654 ezerre csökkent. A forgalmat generáló ügyfelek száma éves összevetésben, 2008 szeptemberéhez képest 175 ezres növekedést mutat és 2009 első 9 hónapját tekintve is lényegesen kisebb mértékben – 342 ezerrel – csökkent, mint a teljes ügyfélszám.