2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

MESTEREK ÉS TANÍTVÁNYOK

MESTEREK ÉS TANÍTVÁNYOK

Hagyományos Tehetségünnep a Miskolci Egyetemen

Tehetséges hallgatók és elkötelezett oktatók kapnak elismerést a Tudományos Diákköri ünnepségen a Miskolci Egyetemen. Kiváló Konzulensek, Esélyért Díjazottak és TDK I. helyezettek munkáját köszöni meg a Rektor nevében Prof. Dr Kékesi Tamás tudományos rektorhelyettes.

Az egyetemek feladatával, a tehetséggondozással összefüggésben egy nagy görög bölcselő szavaival érdemes idézni: “Egy drágakövet dörzsölés nélkül lecsiszolni nem lehet, ahogy az embert sem próbák nélkül tökéletesebbé tenni.” (Seneca) A tehetség a legnagyobb természeti kincs, azonban csak lehetőséget jelent, talentummá érlelése külső feltételektől függ. Tévhit, hogy „a valódi tehetség úgyis érvényesül”. A feltehetően tömeges ellenpéldáról csak azért nem tudunk, mert azok a tehetségek elkallódtak. A hallgatók tehetségének felismerésére, fejlesztésére egyetemünk egyre nagyobb hangsúlyt fektet. A felsőoktatásba bekerülők már bizonyítottak abban, hogy az átlagostól jobb képességekkel, kitartással, szorgalommal rendelkeznek. Két egyetemista tanulói pozíciója között egyetlen lényegi különbséget találhatunk: a hallgatói karrierutat, ami minden jel szerint a fiatalok későbbi pályafutásában, az életükben is megmutatkozó különbözőséget vetíti előre. Lehetőségek egész sora, amit az egyetemista státusz kínál – és ezt mindenkinek kínálja. A felsőoktatásban a kiválóságok felfedezése nagyon nehéz feladat, mert – szemben a középiskolai vagy általános iskolai tanulmányokkal – a hallgatók nincsenek napi, szinte állandó kapcsolatban egy-egy oktatóval. A napjainkban már az egyetemeken is felerősödő tömegoktatás még jobban megnehezíti, hogy a kiemelkedően tehetséges hallgatókat felismerjük, és olyan támogató környezetet, támogató oktatókat biztosítsunk számukra, amiben kiteljesedhet adottságuk, elhivatottságuk. Azonban az egyre növekvő hallgatói létszám azért is öröm a fiatal géniuszok keresésénél, mert tudjuk, hogy a nagy merítésű rendszerekben a tehetségek felbukkanásának is nagyobb a valószínűsége, mint az elkülönített nevelés feltételei között.

Ma azok kapnak elismerést, akik a 2015/16-os tanév őszi TDK Konferenciáján a legeredményesebbek voltak.

A tehetséggondozás feltétlenül plusz odafigyelést, energiát követel az oktatótól. Külön kell foglalkoznia a hallgatóval, motiválnia kell – talán az a legfontosabb, hogy olyan célt helyezzünk a hallgató elé, amelynek elérése előbb-utóbb a hallgató saját célja (is) lesz –, számos kiegészítő tananyagot, forrást, illetve az előrehaladásához szükséges tárgyi feltételeket kell biztosítania számára. Ezt a munkát köszöni ma meg a Miskolci Egyetem vezetése a legsikeresebb konzulenseknek:

 

MFK

egyetemi tanár

Siskáné Dr. Szilasi Beáta

MFK

tanszékvezető, egyetemi docens

 

MAK

egyetemi docens

 

MAK

tanársegéd

 

GÉIK

adjunktus

Vadászné Dr. Bognár Gabriella

GÉIK

egyetemi tanár, intézetigazgató

 

ÁJK

dékánhelyettes, egyetemi docens

 

ÁJK

egyetemi docens

 

ÁJK

egyetemi docens

 

GTK

intézeti tanszékvezető, egyetemi docens

Tóthné Kiss Anett

GTK

tanársegéd

 

BTK

egyetemi adjunktus

 

BTK

egyetemi adjunktus

 

BTK

egyetemi adjunktus

 

EK

adjunktus

 

EK

professor emeritus

 

BBZI

tanszékvezető, főiskolai tanár

Gáspárné Dr. Tóth Marica

BBZI

művésztanár

A szegénység és a társadalmi kirekesztés elleni küzdelem támogatása, a hallgatók és konzulenseik megnyerése a szolidaritás gondolatának – ezeket az értékeket kívánja erősíteni az egyetem Tudományos Diákköri Tanácsa a TDK alapelveinek figyelembevételével.

Ennek jegyében az egyetem Tudományos Diákköri Tanácsa 2010-ben Esélyért Díjat alapított olyan hallgatók – és témavezetőik – elismerésére, akik esélyegyenlőséggel kapcsolatos témában készítették dolgozatukat, vagy akik az esélyegyenlőségi politika értelmében maguk is a két nagy szegmenshez, a fogyatékkal élőkhöz, vagy az etnikai alapon diszkrimináltakhoz tartoznak.

Idén 12 fő pályázott a díjra, amelyet ma Budai Katalin, a Miskolci Görögkatolikus Egyetemi és Főiskolai Cigány Szakkollégium hallgatója kap meg – valamint természetesen az őt konzultáló tanár, Dr. Vinnai Edina.

A tehetséggondozás, a Tudományos Diákköri munka nem a versenyről szól, azonban a hétköznapok sikerorientált világát nem lehet, és nem is akarjuk kizárni, így büszkeséggel töltenek el bennünket hallgatóink eredményei, e rendezvényen ugyanis az alábbi 65 hallgató veheti át az I. helyezésért járó elismerést:

MFK

  1. Nagy Attila (társszerző)I. helyezett
  2. Osváth KristófI. helyezett
  3. Papp Richárd Zoltán I. helyezett
  4. Popovics PatríciaI. helyezett
  5. Szabó FerencI. helyezett
  6. Szepesi Zsolt Kornél (társszerző)I. helyezett

MAK

  1. Alexa Márk (társszerző)I. helyezett
  2. Gyimesi AdriennI. helyezett
  3. Halápi DávidI. helyezett
  4. Kárpáti Viktor (társszerző) I. helyezett
  5. Molnár LuciaI. helyezett
  6. Parragh Dávid MátéI. helyezett
  7. Sepsi Máté (társszerző)I. helyezett
  8. Tóth Richárd (társszerző)I. helyezett
  9. Zattler MátéI. helyezett

GÉIK

    1. Dorogi DánielI. helyezett
    2. Forgács ZsófiaI. helyezett
    3. Papp GyulaI. helyezett
    1. Agárdi Anita (társszerző)I. helyezett
    2. Debreceni Bálint (társszerző)I. helyezett
    3. Dorogi DánielI. helyezett
    4. Földi SzabolcsI. helyezett
    5. Görögh ImreI. helyezett
    6. Jámbor ErikI. helyezett
    7. Magnucz Péter LászlóI. helyezett
    8. Márton LászlóI. helyezett
    9. Nagy DóraI. helyezett
    10. Rónai LászlóI. helyezett
    11. Spisák BernadettI. helyezett
    12. Suhaj Anett I. helyezett

ÁJK

  1. Braun PéterI. helyezett
  2. Bukodi Blanka EszterI. helyezett
  3. Fedák JuditI. helyezett
  4. Halász CsengeI. helyezett
  5. László VivienI. helyezett
  6. Menyhért EnikőI. helyezett
  7. Orosz FlóraI. helyezett
  8. Páhi BarbaraI. helyezett
  9. Sereg PéterI. helyezett
  10. Takács NikolettI. helyezett

GTK

  1. Balajti PéterI. helyezett
  2. Orosz ÁkosI. helyezett
  3. Páll LiliánaI. helyezett
  4. Rózsavölgyi NóraI. helyezett

BTK

  1. Babos OrsolyaI. helyezett
  2. Bartók BoglárkaI. helyezett
  3. Czövek Erzsébet GabriellaI. helyezett
  4. Csontos RitaI. helyezett
  5. Dienes ViktorI. helyezett
  6. Kállai Barbara EvelinI. helyezett
  7. Kerekes BernadettI. helyezett
  8. Kurucz Ádám (2 dolgozattal)I. helyezett
  9. Orosz GabriellaI. helyezett
  10. Prion SándorI. helyezett
  11. Tregova BalázsI. helyezett

EK

BBZI

  1. Papp ZsófiaI. helyezett
  2. Széphegyi-Jónás AnnaI. helyezett

Nemzeti Tehetség Program

NTP-HHTDK-15 projekt támogatásával

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek