2024. 05. 19. vasárnap

Ivó, Milán
1 EUR 388 HUF
1 GBP 452 HUF

A „Home staging” varázsa az ingatlaneladásban

Ezt tanácsolja a szakértő

Egy ingatlan értékesítési folyamata az első pillanattól kezdve nem várt kihívások elé állíthat bárkit. A
versenyfutás a potenciális vásárlók figyelméért és az eladás sikerességéért sokszor komoly
aggodalmakat okozhat az érintetteknek. Szerencsére azonban léteznek olyan módszerek, melyek
hatékonyan elősegíthetik az ingatlan gyorsabb és jobb áron történő értékesítését. Egyre növekvő
népszerűségnek örvendő eszköz a home staging, azaz a lakás felkészítése az eladásra, melynek
segítségével az ingatlanok még vonzóbbá és eladhatóbbá válhatnak. A home staging során a lakást
szakértő kezekbe helyezik, akik az ingatlan jellegét, méretét és potenciális vásárlói rétegeit
figyelembe véve alakítják át a tér belső kialakítását és dekorációját. A cél az, hogy a lakás a legjobb
arculatot nyújtsa, és emellett előtérbe helyezze annak erényeit.
„A home staging valóban különleges varázst képes csempészni az ingatlaneladás folyamatába" –
mondja Ben-Ezra Orran, a belvárosi ingatlanok specialistája, a szakértője, aki
széleskörű tapasztalatokkal rendelkezik a témában. – "A lényege az, hogy az ingatlant a potenciális
vásárlók számára minél vonzóbbá és áttekinthetőbbé tesszük. Ezzel segítünk a leendő vevőknek
elképzelni magukat az adott térben, és könnyebben azonosítani a benne rejlő lehetőségeket."
A szakértő szerint a home staging fő előnye, hogy leküzdheti az üres lakás hidegségét és élettelen
atmoszféráját. „Az üres terek sokakban kétségeket kelthetnek az ingatlan értékét és lehetőségeit
illetően" – magyarázza. „A home staging által ezek a területek otthonosabbá és meghitté válhatnak,
amelyek már a bemutatótól kezdve szárnyalásra késztethetik a vásárlók képzeletét."
Mint minden befektetés, a home staging is képes megtérülni. Ben-Ezra Orran tapasztalatai azt
mutatják, hogy azok a lakások, melyeket home staginggel láttak el, gyakran rövidebb idő alatt találtak
gazdára, és magasabb áron keltek el. Az eladás sikeréhez ugyanakkor a részletekre való odafigyelés
elengedhetetlen. A lakás minden szegletének gondos kidolgozása, a megfelelő bútorok és dekoráció
kiválasztása, valamint a tér harmóniájának fenntartása mind-mind hozzájárul a home staging
sikeréhez.
„Az ingatlaneladás folyamata sokszor kihívásokkal és bizonytalansággal teli lehet” – folytatja a
szakértő. – „A legtöbb esetben az eladók hirtelen úgy találják magukat, hogy az ingatlan már a
hirdetési oldalakon is szerepel, a piacra való felkészülés nélkül. Ilyenkor az ingatlanszakértők sem
tudják garantálni, hogy az ingatlan kitűnik az alternatívák közül, és a legjobb ajánlatot hozza majd.
Itt jön képbe a home staging, melynek jól sikerült alkalmazása akár már a lakásbemutatás után gyors
vételi szándéknyilatkozathoz vezethet.”
A home staging, mint marketingeszköz különösen a 2023 első félévében tapasztalt csökkenő kereslet
idején bizonyulhat hatékonynak. A piacon kevesebb aktív vevő tevékenykedik, így a jól marketingelt
ingatlanok előnyben részesülnek. A  szakértő szerint két fő dinamika alakítja jelenleg
az ingatlanpiacot. Az egyik az értékesítési idő csökkenése, ami azt jelenti, hogy egy megfelelően
reprezentált, jó ár-értékű lakásra gyorsan lecsapnak az érdeklődők. A másik a kereslet csökkenése
ellenére is erős alkupozícióból közelítő vevők tendenciája.
„Ha a home stagingről beszélünk, számos fontos elemmel kell foglalkoznunk. A potenciális vevők
számára minden otthonban a legfontosabb helyek a konyha és a hálószoba. A konyha terén a
részletek nagyon fontosak: meg kell tisztítani minden olyan felületet, amin dolgozni lehet, és előtérbe
kell helyezni a hasznos konyhai eszközöket. A felületeket fel kell újítani, le kell csiszolni, festeni vagy
akár cserélni kell, hogy a használat, esetleges kopás nyomai ne legyenek zavaróak. A hálószoba

esetében az exkluzív hatást kell szem előtt tartani, elegáns díszpárnák és puha takarók, textíliák
segítségével. A személyes tárgyakat eltakarítva rendezett és otthonos környezetet kell teremteni, ami
segítheti a potenciális vevők pozitív élményét" – tanácsolja a szakértő.
A home office munkavégzés terjedésével a dolgozóhelyiség kialakítása is fontos szerepet kapott. A
koronavírus járvány után átalakult munkakörülmények miatt sok érdeklődőt vonzhat egy jól
kialakított otthoni iroda, ez is vonzó szempont lehet a vevők számára, ez mutatja, hogy a home
stagingnek a változó piaci igényekhez is alkalmazkodnia kell.
A home staging tehát nem csak esztétikai fejlesztés, hanem hatékony eszköz az ingatlaneladásban.
Ben-Ezra Orran szavaival: "Az ingatlanpiac változik, de a home staging segítségével mindig a
legjobbat hozhatjuk ki az eladásból. Egy jól sikerült lakásbemutatás különbséget tehet, és segíthet az
ingatlannak kitűnni a versenyből, akár a legnehezebb piaci időszakokban is."

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Így válasszunk ruhát esküvői vendégként, hogy később is tudjuk viselni Itt a május, indul az esküvőszezon. Vannak olyan évek, amikor nem is egy, ha…

További cikkek