2024. 04. 19. péntek

Emma
1 EUR 395 HUF
1 GBP 462 HUF

Reklámkampány politikus módra

A politika világa rendszeresen merít a vállalkozások bevált marketing megoldásaiból. De van egy valami amiben a politikusok biztosan jobbak a vállalkozásoknál: ez pedig a kampányolás.

A kampány a marketing hatóereje: nagyban befolyásolja a márka ismertségét, a piaci erejét és végső soron a sikerét. Azonban nem minden kampány egyenlő.

„A legtöbb kampány lehet átlagosan jól megtervezett és tisztességesen kivitelezett. De! Azok a cégek, amelyek igazi áttörést szeretnének elérni a piacukon, évente legalább egyszer, levezényelnek egy olyan «legendás kampányt», aminek híre és eredménye kimagaslik a többi közül” – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a X. Alkalommal megrendezett Marketing Szuperkonferencián tartott előadásában.

A marketing minden nap egy választás, a vevő választása. A kampányfőnök pedig maga a vállalkozó. Az eredmény növekvő ismertség, bővülő vevőbázis és erősödő márkanév.

3 politikai marketing tipp vállalkozásoknak

A politikusok előszeretettel használják a tematizálás eszközét, mellyel igyekszik elérni, hogy az általa választott témáról beszéljen mindenki. Egy vállalkozás is megpróbálhatja elérni, hogy a piac a számára fontos témáról beszéljen. Például megtámadhatja a szakterületén uralkodó dogmákat, vagy lehet formabontó, provokatív, ha kell! – mondta Wolf Gábor.

A politikusok nagyon jól tudják, hogy egy kampány sokkal hatékonyabb, ha egy üzenetet mondd el sokféleképpen. Az észérvekkel operáló, összetett kampányok helyett üzenetünk legyen egyszerű, érzelmekre ható, használjon szimbólumokat. A kampány időszakában csupán egyetlen mondatot, gondolatot ismételjünk.

Az egyik legelterjedtebb politikai marketing eszköz beszéd. Egy jó, őszinte beszédnek óriási hatása lehet, a vállalkozások mégis alig használják ezt az eszközt. Készítsünk a fásult piacot felrázó, a kampánybeszédek felépítését követő szöveget, mintha politikai kampánybeszédet írnánk. Ez a figyelem felkeltése mellett leírja a problémát, annak a hallgató életére gyakorolt hatását, alternatív jövőképeket vázol és cselekvésre ösztönöz. Pontosan ilyen beszéd volt Steve Jobes legendás reklámja, melyben a másképp gondolkodókért szólalt fel.

Majd a beszéd valamennyi eleméből önálló tartalmat készíthetünk. A hallgatóság tagjaihoz egyetlen úton már nem lehet eljutni, ezért több csatornát használjunk. Készítsünk grafikákat, videókat.

Vásárlótömegbázis növelés

„Ahogyan egy választási győzelem a bizonytalan szavazók meggyőzésén múlhat, egy vállalkozás a kampányának sikere is azok megszólításán múlik, akik számára előnyös az ajánlatunk, de elfoglaltságuk, előítéleteik miatt azzal nem foglalkoznak. Annak érdekében, hogy ne dobják félre azonnal az üzenetünket, fel kell kelteni az érdeklődésüket” – mondta Wolf Gábor.

Hozzátette: Ilyen, kampányokra példa a Múzeumok Éjszakája, Havasi Balázs nagykoncertje vagy Az Év Munkahelye díj, amelyek a mögöttük álló cégnek, ügynek, előadónak évről-évre komoly nyilvánosságot és elsöprő érdeklődést biztosítanak. De egy „legendás” kampány ürügye lehet egy termékújdonság vagy új üzlet megnyitása, egy nagyszabású, merész árakció, de egy iparági kiállítás, konferencia is.

###

A Marketing Commando-ról

A Marketing Commando Magyarország első kkv marketing tanácsadó vállalkozása. 2001-ben alapította Wolf Gábor Budapesten. Küldetése versenyképesebbé, sikeresebbé tenni a hazai mikro-, kis- és közepes vállalkozásokat a marketing révén.

Wolf Gábor a Marketing Commando vezető tanácsadója a kisvállalati marketing elismert szakértője, rendszeres kutatásokkal, szakmai cikkek és tanulmányok publikálásával járul hozzá a szakterület fejlődéséhez.

2003-ban alapított Kisvállalati Marketing hírlevelét több mint tízezren olvassák rendszeresen, Facebook oldalának százezer követője van. facebook.com/marketingcommando

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek