2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Őszinteséget vár a miskolci polgármestertől a Fidesz alelnöke

Őszinte beszédre hívta fel a miskolci villamosprojekt ügyében Káli Sándor miskolci polgármestert Pelczné Gáll Ildikó, a Fidesz alelnöke, országgyűlési és miskolci önkormányzati képviselő nyílt levelében.

  Őszinteséget vár a miskolci polgármestertől a Fidesz alelnöke

Polgármester úr, itt az őszinte beszéd ideje!

A miskolci villamosfejlesztésről azoknak, akik kicsit is közelebb kerültek az információkhoz és nem csak a városvezetés által kézből etetett sajtóból tájékozódnak, egyáltalán nem a környezettudatos fejlesztés magasztos eszméje jut az eszébe. Épp ellenkezőleg, évekre visszamenőleg jegyzőkönyvek rögzítik a pártállástól független elégedetlenséget, azt a hányaveti, hanyag előkészítést, amellyel az Ön által felkért projektmenedzsment irányítja a város legfontosabb beruházását. Mindezt ráadásul olyan fennhéjázással és kioktató stílusban teszik, ami már nem csak az ellenzéki, hanem a szocialista képviselők számára is nyilvánvalóvá vált.

Észre kellene venni, hogy elszaladt a ló, a magasztosnak tűnő célok állandó hajtogatása, a melldöngetés pedig csak az igen halovány teljesítményt, a kapkodást, a súlyos szakmai hibákat hivatott palástolni. Nem én, nem a Fidesz, hanem Ön az, aki a villamosberuházás legnagyobb gátja, mivel gyengekezűségével teret enged a szakmaiatlanságnak, engedi, hogy a projekt menedzsmentje és tanácsadónak szerződtetett volt BKV-s vezetők tönkretegyék a villamosberuházást, ahogy saját cégükkel is tették. Az a módszer, ahogy telekiabálja a sajtót és a saját vezetői hibái leplezése céljából az ellenzékre próbálja kenni a sikertelenséget, végtelenül kiábrándító, nem méltó városunkhoz.

Szedjük össze, mi minden fűződik az Ön és csapata nevéhez:

– Az évek óta tartó előkészítés ellenére a járműtender eredménytelen lett. A nagy gyártók mind írásban jelezték, hogy a teljesíthetetlen feltételek miatt nem is kívánnak ajánlatot adni. A kisebb gyártók, akik ajánlatot adtak, mind kiestek, szintén az át nem gondolt, túlbonyolított és következetlen pályázati kiírás következményeképpen.
De lehet ezen csodálkozni? A járműtender előkészítésével azt a Vág Pétert bízták meg, aki a BKV Combino-projektjét vezette annak csúfos fiaskójáig. A BKV-t azért nem hagyta el, a miskolci projekt előkészítése közben a BKV-nak is dolgozott, a felügyelőbizottsági jelentés szerint 2 millió forintos átlagbérrel, majd ugyanezen jelentés szerint 34 millió forinttal távozott a BKV-tól nemrégiben, súlyos szabálytalanságok közepette. Hogy-hogy nem, nem voltak arra tekintettel, hogy a 69 .életévét betöltött Vág nyugdíjas és nem járna neki a busás, arcátlan összegű végkielégítés . Combino-ügy, végkielégítések, BKV – valóban ez hiányzott a miskolci villamosprojektnek, polgármester úr?

– Az egyik legfontosabb paraméter a szállítók felé az első villamoskocsi megérkezésének követelése volt. Lehetőleg legyen itt az önkormányzati választásokra, lehessen vele parádézni a szocialista politikusoknak, a többi leszállítása már ráér bármikor. Polgármester úr, ezzel Demszky Gábor lelkes követőjévé kívánt válni, akinek ezirányú működése méltán váltotta ki nem csak a budapestiek, de az egész ország haragját? Vagy a Combino-projektből kölcsönzött tanácsadók javasolták, az ott „bevált” módon, hogy a választások előtt, kipróbálás és a megfelelő tesztek nélkül érdemes egy új járművet sebtiben forgalomba állítani, csupán népszerűségnövelési célokból?

– A járműtender kudarca miatt az új pályázati kiírásban most a városvezetés átesett a ló túlsó oldalára és olyan módon könnyítene a műszaki előírásokon, hogy arra akár régebbi, elavult konstrukciójú járművekkel is lehetne pályázni. Valóban ez lenne a város érdeke? Emeljünk ki csak egy tételt, a villamosok belső közlekedőfolyosóit. Budapesten a Combinók szűkösségét mindenki megtapasztalhatta, a készülő új kiírás pedig még ennél húsz centiméterrel keskenyebb megoldást is elfogad! Ezt tanácsolták a jól fizetett szakértők? Így képviseli Ön a miskolciak érdekeit? Pontosabban: Kinek az érdekeit képviseli valójában?

– A projekt kommunikációját intézni hivatott PR munkák 224 millió Ft-os tenderét még kiírni sem sikerült, mivel az Ön embereinek elképzeléseit a kommunikációról az NFÜ nem hajlandó elfogadni. Igen, még ez a sokszorosan kompromittálódott Kormány is látja, Ön valami egészen másra szeretné használni a villamosprojektet, mint amire való.

– A villamospálya-építés pályázati kiírását olyan sokszor kifogásolta az NFÜ és az iparkamara, hogy azt felsorolni is nehéz. Teljesíthetetlen feltételek özöne, a miskolci vállalkozások teljes kizárása jellemzi a projektmenedzsment-csapat munkáját. Ezt még éppen egy szocialista képviselő is szóvá tette a Gazdasági Bizottságban. Kinek az érdekét szolgálja Ön és kik állnak a tenderkiírások mögött?

– A mai napig sincs megtervezve a beruházás néhány kulcsfontosságú eleme. A Kandó Kálmán tér rendezése kényszerűségből ki is maradt a projektből, legalább 150 millió Ft-ot most Miskolcnak kell külön előteremtenie erre a célra. A diósgyőri „szűkület” kapcsán két évig folyamatosan arrogáns módon a mundért védték, azt állítva, hogy a villamos ott elfér. Mára kiderült, hogy nincs mese, kisajátításra van szükség. Bennünket, akik ezt a tényt évekkel ezelőtt feltártuk, elmondtak mindennek a sajtóban. Elvárjuk a bocsánatkérést, kérjenek bocsánatot, de ne tőlünk, hanem a miskolciaktól, akiket éveken keresztül félrevezettek a projekt állapotáról.

– A végleges tervek és engedélyek hiányában a kivitelezőkkel gyakorlatilag biankó szerződéseket kívánnak kötni. Emiatt borítékolható a határidőcsúszás és a költségemelkedés. Láttunk már ilyet Magyarországon: épp így tendereztették a 4-es metró több szerződését. Láthatjuk, mi lett belőle: sok százmilliárdos többletköltségek és végeláthatatlan csúszás. Miskolc ezt nem engedheti meg magának, a város nem áll elég jól ahhoz, hogy a szocialisták dilettantizmusának számláját nyögje még hosszú évtizedekig.

Ki kell mondani, a miskolci villamosprojekt előkészítése csapnivaló, a projekt méretéhez és fontosságához képest megdöbbentően kidolgozatlan, az elrejtett aknák pedig így komoly veszélybe sodorják a beruházást . A miskolci villamosprojekt az „elbékávésodás” jeleit mutatja, és ennek az lesz az eredménye, hogy Miskolc büszkeség helyett Budapest szégyenét kapja, melyet a Combino-ügy, a 4-es metró mindannyiunk zsebéből fizetett csúszása és a gigantikus végkielégítések nyomán érezhet a főváros vezetése .

Polgármester úr! A szabályok szerint Ön a beruházás felelős vezetője. Az Ön egyszemélyi felelőssége, mi történik a projekttel. Ha a választási és PR szempontokon túl is fontos Önnek Miskolc városa, akkor levonja a konzekvenciákat, lecseréli a sokszorosan kompromittálódott projektmenedzsmentet és átvilágítja az egész projektet. A tisztánlátásban, a projekt rendbetételében partnerei leszünk, a felelősség elkenésében és a miskolciak félrevezetésében viszont természetesen nem. És ez nem azt jelenti, hogy a város közlekedésfejlesztése, a villamosvonal jobbítása ellen vagyunk – mi az ócska mutyi, a pénzszórás, a rombolás és a hazugság ellen küzdünk . Az európai uniós forrás nem az Ön pénze, nem a szocialisták pénze, hanem minden miskolci polgáré, elvárjuk, hogy ennek szellemében végezze a munkáját, a közvéleményt pedig kampányfogásoktól mentesen, hitelesen tájékoztassa .

 

Pelczné dr. Gáll Ildikó
országgyűlési képviselő

 

 Káli Sándor a napokban megdöbbenésének adott hangot Pelczné Gáll Ildikó egy, a HVG-nek adott nyilatkozata miatt, amelyben egyebek mellett arról beszélt, hogy a Fidesz kormányra kerülése esetén felülvizsgálják és visszafogják a miskolci Zöld Nyíl villamosprojektet. A miskolci polgármester – aki szintén nyílt levélben fejtette ki véleményét – azt mondta: sajnálja, hogy Pelczné Gáll Ildikó saját városát, a miskolciakat „döfte hátba” felelőtlen nyilatkozatával.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek