2021. 11. 30. kedd

András, Andor
1 EUR 366 HUF
1 GBP 429 HUF

Mit mutatnak a valós adatok Miskolcon?

Egymással össze nem hasonlítható költségvetési adatokkal próbálta megtéveszteni a miskolciakat a Fidesz.
A Velünk a Város frakció tagjai megdöbbenve tapasztalták, hogy a bankszektorban évtizedek óta vezetőként dolgozó fideszes képviselő egymással nem párosítható pénzügyi tételek összecsúsztatásával akarta megtéveszteni a miskolciakat. Képviselőcsoportunk a szándékosnak tűnő, az adatokat eltorzító félrevezetés miatt a Fidesz és a hamis állításokat megfogalmazó Soós Attila helyett közli a tényeket.

A fideszes képviselő állításával szemben nem felel meg a valóságnak, hogy a városnak 2020-ban 43,1 milliárd forint bevétele keletkezett. Az általa említett összeg költségvetési előirányzat volt, nevezhetjük elérni kívánt bevételi célnak, ami azonban nem teljesült, a kasszába ugyanis az év végéig 35,8 milliárd forint érkezett. Mindebből következik, hogy az az állítása is hamis, miszerint a városnak 2020-ban 4,3 milliárd forinttal több bevétele volt a 2019-es 38,4 milliárd forinttal szemben. A számszaki valóság az  – ez a két összeg egymásból való kivonásával megállapítható (38,4-35,8=2,6) -, hogy Miskolcnak 2020-ban 2,6 milliárd forinttal kevesebb bevétele volt, mint 2019-ben.

Nem felel meg a képviselő azon állítása sem a valóságnak, hogy a Fidesz-kormánytól 2020-ban 1 milliárd forinttal több államháztartási támogatás érkezett a városba, mint 2019-ben. A valóság ezzel szemben az, hogy 700 millió forinttal volt több a központi támogatás, aminek 80 százaléka, 581 millió forint nem a kormánytól, hanem a Miskolc Térségi Konzorciumtól érkezett. A valós adat tehát az egytizede annak, amit a Fidesz megtévesztően közölt.

Súlyos valótlanság a fideszes képviselőnek a város hitelfelvételére vonatkozó állítása is. Ugyanazt a szándékos megtévesztést alkalmazta, mint amivel a költségvetési bevételekkel kapcsolatban akarta félrevezetni a miskolciakat. A város 2019-es 376 millió forintos teljesült hitelfelvételét állította párba a 2020-ra tervezett 6,1 milliárd forintos számmal, az előirányzattal, aminek alig több mint egy ezreléke teljesült. A valóság ugyanis az, hogy az önkormányzat mindössze 8,5 millió forint hitelt hívott le a Selyemréti Fürdő fejlesztésére. Az önkormányzatnak rendelkezésre áll ezen kívül egy 3 milliárd forintos folyószámla hitelkerete. Ezt, amennyiben igénybe vesz belőle – más önkormányzatokhoz hasonlóan – az év végéig vissza kell fizetni. Ez tehát az adósságot nem növeli. Szintén nem  növeli a város pénzügyi mozgásterét a Diósgyőri Vár felújításához szükséges önerőt biztosító 1,5 milliárd forintos hitelszerződés, amit a kormány követelt meg a várostól a rekonstrukció folytatásához.

A Velünk a Város frakció a költségvetési adatok szakmailag helytelen és megtévesztő értelmezései, a tényeket figyelmen kívül hagyó állításai miatt nem tartja alkalmasnak a fideszes képviselőt, hogy az önkormányzat pénzügyi bizottságát vezesse. Soós Attila pénzügyi szakemberként és közszereplőként is elvesztette hitelességét a miskolciak előtt. Ennek következményeit a választók fogják levonni, akiket a Velünk a Város frakció továbbra is ellát a város működését, gazdálkodását érintő hiteles információkkal.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum