2024. 06. 17. hétfő

Laura, Alida
1 EUR 396 HUF
1 GBP 469 HUF

Dugódíj: Újabb pénzbehajtás helyett XXI. századi közlekedési megoldásokat!

A Jobbik határozottan ellenzi az autóstársadalom újabb, immáron sokadik megsarcolását. A forgalmi dugók kialakulásáért nem az autósok a felelősek, hanem azok a politikai döntéshozók, akik képtelenek a zökkenőmentes közlekedésüket biztosítani. Ennek megvalósításához a Jobbik szerint szinteltolásos csomópontok kialakítására lenne szükség, ahol a keresztirányú forgalmak nem akadályozzák egymást.

Az MSZP és Fidesz által egyaránt preferált büntető-pénzbehajtó szemléletmód helyett a Jobbik a pozitív ösztönzésben látja a megoldást. Nagy számú, a közösségi közlekedéshez közvetlenül kapcsolódó, több szintes létesítményként megépülő P+R parkolóra lenne szükség, melyeket BKK (BKV)-bérlettel díjmentesen használhatnának az autósok. Így mindenki jól járna: az autós értékes szolgáltatást kapna a pénzéért, fedett helyen, biztonságosan tárolhatná az autóját, a fővárosban pedig szabadon utazhatna a BKV, a Volán, valamint a MÁV járatain. A bérletek értékesítéséből származó bevételt a közösségi közlekedés javítására lehetne fordítani.

Noha három dimenzióban élünk, a közlekedéspolitikai döntések meghozatalakor jellemzően két dimenzióban gondolkodnak. Ahogy a városiasodással a családi házakat a nagyobb népsűrűséggel összefüggésben felváltják a tömbházak, úgy adja magát a megoldás, hogy a megnövekedett számú gépjármű megfelelő elhelyezésére is többszintes, lehetőség szerint mélyépítéssel megvalósuló parkolóházakat kellene létrehozni. Fizetős Budapest helyett élhető Budapestet!

Tokody Marcell Gergely, a Jobbik fővárosi képviselője

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek