2024. 05. 15. szerda

Zsófia, Szonja
1 EUR 386 HUF
1 GBP 450 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Közélet
  • »
  • Fővárosi Közgyűlés – DK: Budapest nem lesz újra kamionsztráda

Fővárosi Közgyűlés – DK: Budapest nem lesz újra kamionsztráda

Budapest nem lesz újra kamionsztráda, a Demokratikus Koalíció (DK) fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a behajtási rendelet visszavonását – jelentette be Szaniszló Sándor, a DK fővárosi frakcióvezetője a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülése előtt tartott sajtótájékoztatón.

A XVIII. kerület polgármestere úgy fogalmazott: a kormány újra kamionokkal árasztaná el Budapest útjait, a fővárosi kormányhivatal ugyanis felszólította a Fővárosi Közgyűlést, vonja vissza a 17 éve érvényben lévő behajtási rendeletét, amelynek értelmében a nehéz-tehergépjárművek jelképes díj ellenében jöhetnek be a fővárosba.

Mint mondta, ha a közgyűlés eleget tenne a kormányhivatal felszólításának, akkor azzal kockára tennék a kerékpáros infrastruktúra biztonságos használatát, a főváros levegőminőségének javításában elért eredményeket, a nehéz-tehergépjárművek pedig károsítanák a főváros útjait.

A DK fővárosi frakciója nem fogja megszavazni a rendelet visszavonását – jelentette be, hozzátéve, felkérik a kormányhivatalt, vonja vissza „a nyilvánvalóan haszontalan, a fővárosiak érdekét nem szolgáló felszólítást”. Egyben felkérik a DK országgyűlési képviselőit, törvénymódosítással érjék el, hogy Budapest és a többi város is megkapja a kamionforgalom szabályozására az önrendelkezés jogát.

Arra a felvetésre, miért nem egységesen a 3,5 tonnás járművek behajtásának tiltásával szabályozza a főváros a kérdést, azt mondta, sok esetben, például építkezések vagy élelmiszerüzletek ellátása miatt indokolt a kiszolgáló forgalom beengedése.

Bősz Anett humán területekért felelős DK-s főpolgármester-helyettes a sajtótájékoztatón kiemelte: óriási eredmény, hogy megmarad a Budapest-bérlet. Hozzátette: nem elszámolási vagy tarifavitájuk van elsődlegesen a kormányzattal, hanem az, hogy nem „egyenszilárdságú az ország közlekedési infrastruktúrája”, mert amíg vannak, akik kényelmesen be tudnak jutni a munkahelyükre, mások „kifejezetten gyalázatos helyzetben” találták magukat, miután a kormány elbontott vasútállomásokat, vagy éppen szárnyvonalakat szüntetett meg.

Világos, hogy a kormány nem fogja tudni megteremteni az európai közlekedési infrastruktúrát – jegyezte meg, hozzátéve, „Dobrev Klára árnyékkormánya” az egész országra kiterjedő érdekegyeztető fórumot javasol, amelynek munkájából új közlekedési stratégia jöhet létre. Fontosnak nevezte, hogy a fővárosban és az agglomerációban „dinamikusan tudjanak haladni”, de „ha a vidék Magyarországát kihagyjuk, nem tudunk együtt lépni”.

MTI

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

125972
Alvási rutin? Van nekünk olyanunk egyáltalán? Legyen! Rutin. Ez általában azokat a tevékenységeket jelenti, amelyeket rendszeresen végzünk, általá…
Ötletből egészség
A résztvevő csapatok tagjai között változatos háttérrel rendelkező egyetemi hallgatók(mérnökök, programozók, bölcsészek, orvosok, gyógypedagógusok, ps…