2024. 04. 25. csütörtök

Márk
1 EUR 393 HUF
1 GBP 458 HUF

Így lesznek az „utolsókból” elsők

HIDEG RALLY TEAM – 24. Rally Opatija, 2015. május 1-2.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX


A Hideg Krisztián – Kerék István páros arról híres, hogy magabiztosan, önbizalommal telve áll oda minden verseny rajtjába és menetel minél előrébb. A 24. Rally Opatija alkalmával is megvolt ez a hozzáállás – de csak kezdetben. Az első gyorsasági szakasz után egyik versenyző sem gondoltam volna, hogy ebből még valami jót is ki lehet hozni, ugyanis 40 másodperce hátrányba kerültek az élmezőnyhöz képest. Aztán mégis őket, és a Mitsubishi Lancer Evo IX-est intették le elsőként a horvát bajnokság 2. fordulóján…

Hideg Krisztián: Összesen kétszer vezettük a versenyt a hétvége folyamán: a tesztet követően, illetve az utolsó gyorsasági szakasz céljában. Sajnos az első napot nagyon benéztük, sokkal nagyobb eső jött annál, mint amire számítottunk. Olyan EB-s gumit raktunk fel még a teszt előtt, aminek nedves körülmények között már semmi tapadása nem volt – csoda, hogy fent tudtunk maradni vele a pályán.
Másnap is elég gyengén kezdtünk, de még így is két gyors alatt fel tudtunk zárkózni a 6. pozícióig, majd ahogy száradtak fel az utak, úgy lépkedtünk folyamatosan előrébb a sorban. Összesen 50 másodpercet sikerült behoznunk a hátrányunkból, amivel végül átvettük a vezetést, és megelőzve Juraj Sebaljt, megnyertük a 24. Rally Opatija-t.
A szakaszok nagyon technikás és nehezek voltak, ráadásul a változó körülmények sem könnyítették meg a dolgunkat rajtuk. Az elején nem mertem volna fogadni a sikerünkre, de a végére minden összeállt, és újra nyitott lett a meccs. Egy igazi taktikai csata volt ez a hétvégi futam, de most nekünk jött ki jobban a lépés. Fejben nagyon ott kellett így is lenni, hiszen egyik szituáció sem könnyű eset: sem az, amikor te vagy elől, és tudod, hogy be kell osztani az előnyöd, se pedig az, mikor azért hajtasz, hogy behozd a lemaradásodat. Jelen esetben talán az utóbbi variáció volt a könnyebb, hiszen egy, már elveszettnek hitt meccset hoztunk vissza a sírból. A küzdelmek végén pedig nagyon szépen csengett a magyar himnusz Opatija főterén…

Kerék István: Egy picit felemás érzéseim vannak a hétvégi futammal kapcsolatban. Nagyon jól sikerült a felkészülésünk, ám a versenynapra jócskán elgumiztuk magunkat. Elég korán el kellett már döntenünk, hogy milyen abroncsokkal megyünk majd ki a pályákra, hiszen az értékelésbe beleszámító teszt után rögtön gyűjtőbe kellett vinni a kocsit, órákkal a rajtceremónia előtt. Akkor még nem is foglalkoztunk azzal, milyen idő köszönthet ránk a nap hátralevő felében, hiszen a teszt alatt még nagyon szép időnk volt. Slick abroncsokon kellett viszont rajthoz állnunk az első szakaszra, amikor is leszakadt az eső – rögtön 40 másodperces hátrányba is kerültünk 12 km alatt.
Másnap reggel annyiban változtattunk a stratégiánkon, hogy vizes gumikkal mentünk ki a pályára, nem tudtuk ugyanis, hogy mennyire maradtak nedvesek az utak a kijelölt gyorsaságikon. Ahogy száradt az aszfalt, úgy mi is visszaváltottunk a slick abroncsokra, s ennek köszönhető az is, hogy gyorsabbak voltunk, mint a többiek.
Bevallom, nem adtam magunknak sok esélyt a tízszeres horvát bajnok, Juraj Sebalj-jal szemben. Míg ő betéve tudja az ottani pályákat, ismer minden ott alkalmazható kis trükköt, addig mi most jártunk életünkben először ezen a versenyen. Nagy előnyünk volt viszont az, hogy mi már január elején megkezdtük a menetelést, hónapról hónapra rajthoz álltunk egy-egy futamon, míg szomszédjaink az Opatija Rally volt az idei bajnokság 2. állomása.
Az időjárási körülményeket leszámítva minden fantasztikus volt: a rendezéstől a pályák minőségéig csak szuperlatívuszokban tudok beszélni mindenről. Remélem, hogy amint lesz rá alkalmunk, újra visszatérünk ide egy jó hangulatú versenyzésre!

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Bronzérem az Euro Trophy-n
Szabó Bende ROTAX MAX Euro Trophy Genk - 2024.04.12-14. KSB Racing Team Beszélgetés a nem kicsit boldog Szabó Bende gokartversenyzővel az Euro Tro…

További cikkek