2021. 10. 27. szerda

Szabina
1 EUR 364 HUF
1 GBP 431 HUF

Derült égből villámcsapás

HIDEG RALLY TEAM – 6. Santa Domenica Rally Show, 2015. november 28-29.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX

Nagy álma vált valóra Hideg Krisztiánnak és Kerék Istvánnak az elmúlt hétvégén, amikor is kipróbálhattak egy Ford Fiesta R5-öst a 6. Santa Domenica Rally Shown. A páros a Kovács Antal-Istovics Gergő duóval osztozott a kocsin, felváltva rajtoltak el ugyanis a géppel a sprintjellegű futamon. Hidegék olyan jól szerepeltek, hogy az még saját magukat is meglepte: „R5-szűzként” vezették az abszolút értékelést. A harmadik gyorsasági utáni etapon azonban, mint derült égből villámcsapás, úgy lett vége a szép menetelésnek…

Hideg Krisztián: Nagy álmunkat váltottuk valóra a hétvégén, amikor egy Ford Fiesta R5-össel állhattunk rajthoz, Kovács Antiék jóvoltából. A kocsit a verseny előtti pénteken próbálhattuk ki, egy kisebb teszten kb. 9-10 kilométert tudtunk vele autózni. A Mitsubishi után egy kicsit furának éreztem az egész technikát: minden flottul működött benne, csak teljesen más vezetési stílust követel meg ez a gép, mint amit én szoktam alkalmazni. A Fordról az fogalmazódott meg bennem, hogy ez egy csúcsmodern technológia, retro hajtással. A tréning rövidsége miatt fejben próbáltam elsősorban átállítani erre magamat, ami úgy néz ki, sikerült is.
Legnagyobb meglepetésünkre, „R5-szűzként” megnyertük a verseny első gyorsaságijának abszolút értékelését. Mindezt úgy tudtuk elérni, hogy a mezőnyben ott volt még az EB-bajnok Botka Dávid és Beppo Harrach, valamint a Fiesta eredeti gazdája, Kovács Anti is. Nem gondoltuk volna, hogy képesek leszünk velük lépést tartani ezen a futamon, ezért még nagyobb öröm volt ez az eredmény számunkra. A lécet meg tudtuk ugrani a 2. és a 3. szakaszon is, nagyon élveztük a menetelést, igaz, messze voltunk még attól a teljesítménytől, amit valójában ki lehet autózni ebből a kocsiból.
A futamon sajnos nem tudtuk befejezni, mert a 3. gyors utáni etapon egy versenyzőtársunk frontálisan ütközött velünk. A motor annyira megsérült, hogy a verseny feladására kényszerültünk – vezető pozícióból. Önmagában ez is nagyon elkeserítő tény, hogy egy ilyen baleset miatt kellett kiállnunk, de még szomorúbb, hogy emiatt Antiéknak is fel kellett adniuk a küzdelmeket – ugyanis egymás után, felváltva használtuk a Fiestát. Sajnálom, hogy ez lett a vége, tényleg úgy jött ez, mint derült égből a villámcsapás.

Kerék István: A helyszín ismerős volt számunkra, hiszen harmadik alkalommal vettünk részt a Santa Domenica Rally Shown. A szervezők azonban most is tudtak nekünk újat mutatni: teljesen más szakaszt jelöltek ki a versenyre, amit háromszor az egyik, kétszer pedig az ellenkező irányba kellett megtennünk.
Mivel a versenyszezonnak már vége, ezért éltünk azzal a lehetőséggel, hogy kipróbáljunk egy olyan technikát, ami teljes mértékben más, mint a Mitsubishink. Kovács Antiéknak köszönhetően alkalmunk adódott kipróbálni azt a Ford Fiesta R5-öst, amivel ők a 2015-ös ORB futamokon rajthoz álltak. Azt hittem, hogy egyszerű lesz a váltás, könnyen hozzá fogunk majd szokni az új géphez – tévedtem. Kellett az a pár kilométer, amit megtettünk vele a teszten, ugyanis a Ford teljesen más odafigyelést, vezetési technikát igényel, mint amit a Mitsubishinél megszoktunk.
Krisztián azonban ügyesen átállította fejben magát ehhez a technikához, a versenyen nagyon figyeltünk a kocsi minden rezdülésére. Konkrét célt nem tűztünk ki magunk elé, arra voltunk csak kíváncsiak, hogy mire leszünk képesek „újoncként” azok között a gyors pilóták között, akik már egy jó ideje hasonló kategóriájú gépekkel szerepelnek az éles megmérettetéseken. Egy élmény volt a menetelés, az pedig külön öröm, hogy lépést tudtunk tartani a többiekkel, sőt, az értékelés élén voltunk. Rettentő módon sajnálom, hogy úgy lett vége ennek a hétvégének, ahogy… A csalódás után össze kell még szednünk magunkat, de ha minden jól alakul, akkor idén még egyszer aszfaltra gurulunk.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Share on facebook
Facebook

Kapcsolódó cikkek

BORSOD RACE MEDIA KFT. – III. Rally Hungary Lángi Attila – Veres Gábor, BMW E86 Z4 M   A Lángi Attila, Veres Gábor kettős mindig is nagyon sz…

További cikkek

Hírek, kék hírek, zöld hírek, gazdaság, sport, életmód, medicina, ezo és még sok minden más…

Menü

Archívum