2022. 08. 9. kedd

Emőd
1 EUR 397 HUF
1 GBP 470 HUF

Az utolsó gyorson szállt el a győzelem

HIDEG RALLY TEAM – 41. Lavanttal Rallye, 2017. április 7-8.
Hideg Krisztián – Kerék István, Mitsubishi Lancer Evo IX R4

Sikeresen teljesítette az idény legnehezebb versenyét Hideg Krisztián és Kerék István. A Mitsubishis alakulat a Mitropa Kupa 2. helyén, az osztrák bajnokság abszolút értékelésében pedig az 5. pozícióban zárta a 41. Lavanttal Rallyet. Lehetett volna azonban ez sokkal jobb is…

Hideg Krisztián: Ennyi év versenyzéssel a háta mögött is tapasztalhat meg új dolgokat az ember. Kihagytunk a felkészülésben egy lépcsőt, mikor nem vettünk részt a futam előtti teszten, és ez most megbosszulta magát… Ráadásul az utolsó körre hoztam egy rossz döntést is, ugyanis nem tettettem fel új abroncsokat a Mitsubishire.
Már a gumimelegítés során éreztem, hogy ebből baj lehet, és be is következett: az utolsó szakaszon megforogtunk, a domboldalban elkezdett átfordulni a kocsi a tetejére, majd visszaesett. A végeredmény pedig az lett, hogy 1,4 másodperccel kaptunk ki egy 192 kilométeres versenyen. Nagyon bosszantó dolog ez, de annak tükrében, hogy mit úsztunk meg, abszolút elfogadható eredmény a Mitropa Kupa 2. helyezése. Szerencsésnek érzem magamat emiatt, hiszen totálkárral is járhatott volna a kis kalandunk, de ugyanakkor látom a hibákat is, amiket következő alkalommal már nem szabad elkövetnünk.  
Amúgy egy nagyon jó verseny volt a 41. Lavanttal Rallye, ultra nehéz, de szuper pályákkal, amiken egy tökéletes technikával autózhattunk. Nem vagyunk elkeseredve, hiszen van még pár pont előnyünk a Mitropa Kupa értékelésében. De mivel minimális különbségek vannak egy-egy helyezés pontozásában, ezért jó lenne minden versenyből a legjobbat kihozni, és győzni.

Kerék István: Ezt a versenyt mi vesztettük el… Gassner most is megmutatta, hogy idén vele kell a leginkább számolnunk. Először ő vezetett, amit én annak tudnék be, hogy új rugók kerültek a Mitsubishink lengéscsillapítóira, amit nem tudtunk beállítani, így az első 1-2 gyorson nagyon szenvedtünk, mert ultra kemény, nehezen irányítható volt az autó.
Nagy nehezen megfordítottuk az állást Gassnerrel szemben, és ezt tartani is tudtuk, sőt, 20 másodpercre növeltük az előnyünket a versenynapok során. Aztán jött az ominózus utolsó gyorsasági: megforogtunk, leállt a motor, és végül 1,4 másodperccel vesztettük el az első helyezésünket. Ami a legbosszantóbb, hogy sima győzelem lehetett volna, csak nyugodtan be kellett volna kormányoznunk a kocsit a célba, és behúzni a győzelmet. Mert, ha hátrányban vagy, és nem sikerül azt behozni, az egy dolog – de előnyből elveszíteni az elsőséget már nem olyan jó dolog…

Természetesen önmagában szép eredmény a Mitropa Kupa 2., illetve az osztrák bajnoki abszolút 5. helyezése is, főleg úgy, hogy több, komolyabb technikát is magunk mögé tudtunk utasítani.
A történteken mielőbb túltesszük magunkat, hiszen május első hétvégéjén már újra szereplésünk van. Ezúttal majd az Opatija Rallyn, ami a Mitropa Kupa és horvát bajnoki sorozat második fordulója lesz.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Traktor-race
Közlekedési versenyt szerveznek a borsodi rendőrök mezőgazdasági gépjárművezetők részére. A traktor-futamot, azaz a mezőgazdasági gépjárművezetők v…
BORSOD RACE MEDIA KFT. – 2. ZEG Rally Show 2022 Lángi Attila – Veres Gábor, BMW E86 Z4 M Hosszabb kihagyás után a hétvégén újra rajthoz áll Lángi …

További cikkek