2024. 07. 21. vasárnap

Dániel, Daniella
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Hírek
  • »
  • 2011-től a motor teljesítménye után kell a kötelezőt fizetni

2011-től a motor teljesítménye után kell a kötelezőt fizetni

Jövőre még az autó hengerűrtartalma, viszont 2011-től már a motor teljesítménye alapján kell a kötelező gépjármű felelősségbiztosítást (kgfb) fizetni, a bonus-malus besorolás lényege viszont változatlan marad – az ezekről szóló két pénzügyminiszteri rendelet a legújabb Magyar Közlönyben jelent meg.

A teljesítmény alapú besorolást az indokolja, hogy egyre kisebb hengerűrtartalommal tudják a motorok ugyan azt a teljesítményt nyújtani, a nagyobb teljesítmény pedig – rendszerint – nagyobb veszéllyel, és így több kárral is jár.

Személyautónál – ugyanúgy, mint eddig – a 850 köbcenti alatti, a 851-1.150 köbcenti közti, az 1.151-1.500 köbcentiig, az 1.501-2.000, a 2.001-3.000 köbcenti, illetve az efölötti hengerűrtartalmú kocsit képeznek egy-egy kategóriát. Minél nagyobb a hengerek térfogata, annál többet kell fizetni. A motorkerékpároknál a 150 köbcenti alatti, a 151-350 köbcenti közti, és az ennél nagyobb motorok adnak egy-egy besorolási kategóriát.

Miután e hónap végén a biztosítóknak meg kell jelentetniük a jövő évi tarifáikat, most már nem lenne idejük arra, hogy a motorok teljesítménye alapján határozzák meg a díjakat, 2011-től ugyan is ez a jellemző lesz a kgfb-besorolás alapja. A módosítás indoka az, hogy egyre kisebb űrtartalommal lehet ugyanazt a teljesítményt nyújtani. Például a legújabb motorú kocsik már 70 kW – mintegy 100 lóerő – feletti teljesítményt produkálnak 1.400 köbcentis motorokkal, míg korábban ehhez legalább 1.600 köbcenti kellett.

(MTI)

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek