2024. 04. 26. péntek

Ervin
1 EUR 393 HUF
1 GBP 459 HUF

Közlekedésfejlesztés Miskolcon

A több, mint 900 millió forintot a kötött pályás közlekedés, valamint az elővárosi közlekedés megvalósíthatóság tanulmányának elkészítésére kapta meg Miskolc. A 2011. 04.18-án kelt KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt.-től kapott tájékoztató levélben a következő szerepel: az Az Új Magyarország Fejlesztési Terv Közlekedés Operatív Program támogatási rendszeréhez benyújtott ” Városi és elővárosi kötött pályás közösségi közlekedési rendszerek fejlesztése Miskolcon és térségében ” című projektjavaslatát a Közlekedési Operatív Program Irányító Hatóságnak vezetője 908. 750. 000. Ft. összegű támogatásra érdemesnek ítélte. A támogatási szerződés megkötésére a levél kézhezvételétől számított 60 nap áll rendelkezésre. Erre tehát júniusban kerülhet sor.

Ez alatt az idő alatt kell kidolgozni azt a tanulmányt, ami a 2013- 2020 közötti közösségi közlekedés fejlesztését alapozza meg. A tanulmányban  szerepel többek között az is, hogy hogyan lehetne a villamos közlekedést a meglévő iparvágányokra terelni, illetve ezeket az iparvágányokat a villamosközlekedés céljaira használni. A fejlesztés hatással lehet a környező városok közlekedésére, hiszen a cél, illetve a feladat is az, hogy Miskolc és térsége együtt gondolkodjon a közösségi közlekedés továbbfejlesztésében, ahogyan Szeged, Debrecen és Kecskemét városa is teszi.

Tegnap Budapesten volt az első, ezzel kapcsolatos egyeztető megbeszélés. Miskolc városfejlesztésével, városrendezésével foglalkozó szakemberek a MÁV fejlesztési igazgatóság szakembereivel tárgyaltak. Ezekre az egyeztetésekre havi rendszerességgel kerül sor. A következő már Miskolcon lesz.

Természetesen Miskolc város vezetése a fejleményekről és a tervekről folyamatosan tájékoztatja a közvéleményt.

Előzmény:

Amikor már látszott, hogy nem kerülhető el a vonalmeghosszabbítás *Fels**ő**-Majláth* felé *dr. Kriza Ákos*, Miskolc polgármestere tovább folytatta a tárgyalásokat a *Nemzeti Fejlesztési Ügynökséggel* és a MÁV Zrt.-vel , hiszen Miskolc város vezetése nem mondott le a kötöttpályás közlekedés továbbfejlesztéséről. 2011. január 10.-én a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség arról tájékoztatta Miskolc vezetését, hogy a KÖZOP „Városi közösségi és elővárosi közlekedés ” keretein belül, külön előkészítési projektként javasolja elindítani a Tiszai pu.-Egyetem- DAM közötti iparvágányon történő villamosközlekedés megvalósítását és üdvözölte Dr. Kriza Ákos polgármester által felvázolt újabb fejlesztési koncepciót. Ennek a tárgyalásnak az eredménye ez a megvalósíthatósági tanulmányra kapott, több, mint 900 millió forintos támogatás.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek