2024. 07. 15. hétfő

Henrik, Roland
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF

Névadási tippek startup alapításához

Milyen egy ütős startup név? Mi mindent célszerű fontolóra venni, amikor egy frissen induló vállalkozás számára keresünk találó kifejezést, ami lehetőleg minden szóba jöhető szempontból támogatja a célokat?

Olyan kérdésekről van szó, amelyekkel foglalkoznia kell bárkinek, aki csak startup indításra adja a fejét. Azért, hogy kellő tudatossággal álljunk a feladathoz, és ne ragadjunk le túlságosan, máris összefoglaljuk a legfontosabb tudnivalókat. Bízunk benne, hogy ezzel is segíteni tudunk.

Startup alapításakor a névadás kérdésével is foglalkozni kell

Efelől nem lehet vita, mert bár kétségtelenül akadnak ugyanilyen fontos, ha nem fontosabb kérdések, magán a néven is sok múlhat a sikerek szempontjából. Ezért megéri rászánni az időt és a gondolkodást.

Rendkívül fontos, hogy vállalkozóként tisztában legyünk azzal, hogy mi a CRM jelentése. Ugyanakkor, ha egy startupot hozunk létre, akkor tudnunk kell olyan nevet választani, ami hűen reprezentálja, amivel az elkövetkező 1-3-5 évben, vagy életünk végéig foglalkozni szeretnénk.

Amikor a lehetséges megnevezésekről megy az ötletelés, mindenképp jó kiindulási alapot jelent, ha már biztosak vagyunk benne, milyen problémát oldana meg a termék, illetve a szolgáltatás.

Milyen lehetőségek alapján lehet gondolkodni egy startup név kitalálása közben?

Az egyik opció, amikor a megnevezés a termék jellegét, célját vagy hasznosságát tükrözi. De az is egy lehetőség, hogyha a terméket használók személyiségére, státuszára, netán céljaira utal a kifejezés.

Frappánsan meg lehet fogalmazni az előnyöket is. Lehetőleg olyan formában érdemes kitalálni a nyerő szókombinációt, hogy URL-ként is hasznosítható legyen. Vagyis úgy, mint a vállalkozás weboldalának domain neve.

Ideális esetben a nyomtatási nézetre sem árt gondolni. Egy kifogástalan névnél úgynevezett vizuális egyensúlyt lehet kialakítani a karakterek között, így a logó akár önmagában is kifejező. Amennyiben külföldi terjeszkedés is szerepel a célok között, akkor egy nemzetközi kifejezés talán előnyösebb választás.

Hogyan lehet még közelebb kerülni a megoldáshoz?

A legjobb teszt, ha közönség előtt is kipróbáljuk a választott kifejezést. Például egy konferencián mondjuk el legalább 20-30 embernek. Figyeljük meg, vissza tudják-e mondani, képesek-e leírni, pláne memorizálni.

A következő teszt az eredetiségvizsgálat. Hiába ugyanis a leginkább találó variáció, ha más valaki már birtokolja azt. Hogy elkerüljük a későbbi jogi és egyéb vitás helyzeteket, erre mindenképp célszerű odafigyelni.

Előnyös, ha a Google találati listájában is kedvező organikus pozíciókat tudunk megfogni a névválasztással. Végül, a legfontosabb talán, hogy mi magunk és a csapatunk tudjunk érte lelkesedni. Ez adhat ugyanis egyfajta természetes önbizalmat, aminek a hatására gyorsan elterjedhet a jó hírünk./X/

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek