A szervezetek évtizedek óta használják az adatokat a világ legégetőbb problémáinak megoldására. Tökéletes példa erre az Apollo–13, amely a NASA első olyan komoly vészhelyzete volt, melyben mozgósítani kellett a Johnson Űrközpont vészhelyzeti kapacitását. Az irányítás összegyűjtötte az adatokat, ami alapján kidolgozták a hazatérés forgatókönyvét. Ez a folyamat általában hetekig is eltart, de a felmerülő problémák megoldására csak néhány nap állt a rendelkezésükre.
Mit nem adtak volna akkoriban az EuroMacc vezetői információs rendszeréért, azaz az Executive Dashboard-ért, amely egy szervezett módját jelenti a vállalkozás adatainak valós időben történő megjelenítéséhez. A segítségével adatok gyűjthetők a csapat céljainak kezeléséhez, a fejlesztésekhez, a trendek azonosításához, az előrejelzések készítéséhez, és még hosszasan folytathatnánk a sort.
A vezetői információs rendszer előnyei részletesebben is kifejtve
A vezetői információs rendszer egyik legfőbb előnye, hogy összehasonlíthatod a vállalkozás teljesítményét, és ha a fejlődés nem az eltervezett ütemben történik, akkor korrekciót eszközölhetsz mielőtt komolyabb problémák jelentkeznének.
Az Executive Dashboard azonban nem merül ki ennyiben. A segítségével például egyszerűen készíthetsz hatékony prezentációs anyagokat a kisebb és nagyobb méretű értekezletekhez. De akkor is hasznát veszed, ha a potenciális vagy a meglévő befektetőknek szeretnél olyan jelentést készíteni, amely garantáltan lenyűgözi őket. Sőt, az ügyfelekkel és a beszállítókkal is jelentős módon felgyorsíthatja a kapcsolattartást.
Az igényeidnek megfelelő rendszer kiválasztása
Alapjában véve ezeknek a rendszereknek háromféle típusa létezik: stratégiai, analitikai és operatív. A stratégiai rendszerek kapcsolódnak Balanced Scorecard módszertanához, amely az üzleti tevékenységeket a szervezet jövőképéhez és stratégiájához igazítja, javítja a belső és külső kommunikációt, és figyelemmel kíséri a szervezet teljesítményét azáltal, hogy a stratégiai célokhoz hasonlítja.
Az analitikai rendszerek viszont már jóval összetettebbek. Olyan funkciókat kínálnak, amelyek szükségesek az adatok részletes és rövid időn belül történő feltárásához, valamint a könnyű hozzáférhetőségükhöz.
Végül pedig ott vannak az operatív rendszerek, amelyek valós idejű adatokat jelenítenek meg a napi üzleti folyamatok kezelésének elősegítése érdekében. Gyakran használják őket az osztályvezetők és azok az alkalmazottak, akiknek minél előbb tudomást kell szerezniük a felmerülő lehetőségekről és problémákról, hogy azonnal tudjanak cselekedni.
Például az értékesítési részleg nyomon követheti általuk a naponta eladott egységek számát, az ügyfélszolgálati munkatársak pedig felhasználhatják őket a lekérdezések típusainak megértéséhez.
A csapatod igényeihez igazodó rugalmas platform választásával képessé teheted a munkatársaidat arra, hogy mindent felülmúljanak, és alkalmazkodjanak az igények változásához. Sok sikert!/X/