2024. 03. 28. csütörtök

Gedeon, Johanna
1 EUR 395 HUF
1 GBP 461 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • Szikszói gyárlátogatás a „Szakmaválasztást elősegítő tevékenységek” keretein belül

Szikszói gyárlátogatás a „Szakmaválasztást elősegítő tevékenységek” keretein belül

Több mint 80, az encsi kistérségben található általános iskolákban tanuló 7-8. osztályos diákot látott vendégül a HELL ENERGY Magyarország Kft. szikszói gyárában. A programon nagyrészt hátrányos vagy halmozottan hátrányos körülmények között élő fiatalok vehettek részt az Encsi Többcélú Kistérségi Társulás szervezte gyárlátogatás keretei között.

Uniós támogatásból az Encsi Többcélú Kistérségi Társulás  „Biztos kezdet, biztos jövő” című Integrált térségi programok a gyerekek és családjaik felzárkózási esélyeinek növelésére az encsi kistérségben projektet indított el 2013 elején. Ezen program kapcsán látogattak el a HELL ENERGY szikszói gyárába, ahol többek között a tavaly piacra vezetett XIXO PET palackos üdítők készülnek. A 2011-ben átadott palackozóüzemet 2012-ben a gyárak Oscar-díjának számító, Startegic Manufacturing Awards díjra jelölték, ahová Európa TOP 3 gyára kerül be.
A diákoknak lehetőségük nyílt a termelési vezető teljes körű közreműködése mellett betekintést nyerni az üdítők gyártási folyamataiba. A 200 méter mélyről eredő ásványvíz kifúrásától, a szirup kikeverésen át, a speciális palackozó- és pasztőr gépek munkáját megismerve egészen a raklapra kerülés pillanatáig.
„A HELL – ahogyan korábban is – szívesen tett eleget a felkérésnek, hogy a pályázati program keretében, saját, európai szinten is egyedülálló gyárában fogadja az érdeklődő fiatalokat. A lokálpatriotizmusáról is ismert cégünk számára rendkívül fontos, hogy elsősorban helyi és környékbeli emberek számára tudjon stabil, biztos munkahelyeket teremteni, és ez a program – mely már fiatalon, még a pályaválasztás előtt kívánja megmutatni a lehetőségeket a hátrányos helyzetű régió fiataljainak – a lehető legjobb alkalom arra, hogy a szikszói gyárunk tevékenységét bemutassuk. Mivel 13-14 éves diákokról van szó, így a vezetés és a bemutatás – noha a HELL márka egyelőre még ismertebb – kizárólag a tavaly piacra vezetett XIXO márkáról és a jegesteák, limonádék és ízesített vizek gyártásáról szólt, hiszen az energiaitalaink nem gyerekeknek készülnek!” – mondta el a vállalat szóvivője, Tóth Eszter Anna.

„Nagyon örültünk a HELL pozitív visszajelzésének és a programban való részvételének, a legnagyobb érdeklődés a gyermekek részéről ezt a gyárlátogatást előzte meg. A hátrányos helyzetű gyermekek számára, egy ilyen, európai szinten is egyedülálló gyár működésbe való betekintés, egy nem mindennapi lehetőség és bízom abban, hogy a további pályaválasztásukra is pozitív hatással volt. A sok érdekes látott és hallott információ mellett a XIXO üdítőkből álló kóstoló is nagyon ízlett minden gyereknek és a távozáskor kapott XIXO ajándékcsomaggal sok új élménnyel indultak haza.” – tette hozzá Nyitrainé Molnár Enikő, szakterületi koordinátor.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Ékszerek pult alól
Az értékesítésre vonatkozó szabályokat az internetes áruházakban, a közösségi oldalak piacterein is be kell tartani. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV…

További cikkek