2024. 06. 12. szerda

Villő
1 EUR 395 HUF
1 GBP 469 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • Az okostelefonok világában a hang- és adatminőség határozza meg a fogyasztói hűséget

Az okostelefonok világában a hang- és adatminőség határozza meg a fogyasztói hűséget

A fejlett országokban a mobilelőfizetők közel 65%-a aktívan használja a modern internetalapú szolgáltatásokat – derült ki a Nokia Siemens Networks „Előfizetők Megszerzése és Megtartása 2013-ban” elnevezésű jelentéséből[1]. A dokumentum többek között arról is beszámol, hogy csaknem 20%-kal nőtt tavaly az olyan mobilhálózati szolgáltatásokat aktívan használók száma, mint az email vagy az online navigáció.

Ezen iparági trendekre válaszolva a Nokia Siemens Networks új termékek sorát mutatta be ma Budapesten, továbbá olyan szolgáltatásokat és fejlesztéseket tett közzé, amelyek lehetővé teszik a mobilszolgáltatók számára, hogy 1 GB-nyi adatforgalmat biztosítsanak naponta minden felhasználónak – mindezt nyereségesen. Ráadásul a vállalat forradalmasítja a hálózati bázisállomásokat is: a jövőben a mobilhálózatok „okos” részeként funkcionálnak, ami lehetővé teszi a helyi tartalom biztosítását.

 Az „aktív felhasználók” rendszeresen mobilkészülékeiket használják internetezésre, videohívásokra, banki átutalásokra, valamint fájlok fel- és letöltésére. Tavaly ezen – jellemzően 35 év alatti – felhasználói kör az összes mobilfelhasználó 64%-át tette ki. Az „Előfizetők megszerzése és megtartása 2013-ban” elnevezésű jelentés eredményei arra is rámutatnak, hogy ezek a felhasználók növekvő hangsúlyt fektetnek az internetalapú szolgáltatások minőségére, és sokszor ez alapján választanak szolgáltatót. Csaknem 50%-uk úgy gondolja, hogy a szolgáltatóknak tökéletes hálózati és adatátviteli minőséget kell kínálniuk, és ezért felárat is hajlandók fizetni. Ugyanakkor a felhasználók csupán 40%-a lenne hajlandó magasabb árat fizetni extra mobilszolgáltatásokért. Az aktív felhasználók könnyebben váltanak szolgáltatót és keresnek jobb lehetőségeket. Érdekesség továbbá, hogy világszerte a felhasználók 39%-a gondolkozik azon, hogy szolgáltatót vált a következő 12 hónap során.

 

A 2013-as év vízválasztó abból a szempontból is, hogy idén először értékesítettek több okostelefont világszerte, mint úgynevezett „középkategóriás” telefont.[2] A tanulmány rámutat arra is, hogy az okostelefonok hogyan formálják az emberek mobilkészülékekkel szembeni elvárásait, és hogy ez a tendencia milyen technikai kihívások elé állítja a mobilszolgáltatókat.

 

„Világos összefüggést látunk az „Előfizetők megszerzése és megtartása 2013-ban” jelentés eredményeiben arra vonatkozóan, hogy a minőségen múlik a felhasználó hűsége.” – mondta Ésik Róbert, a Nokia Siemens Networks Kft. ügyvezető igazgatója.

A Nokia Siemens Networks olyan területeken tölt be vezető szerepet az innovatív fejlesztések terén, ahol a felhasználók számára ez a legjobban hasznosítható: mobil-szélessávú technológia, valamint a felhasználói élményt javító szolgáltatások. Ezek a megoldások segítik a mobilszolgáltatókat, hogy rugalmas és hatékony választ adjanak a kihívásokra, és megfeleljenek a folyamatosan változó fogyasztói igényeknek.

 

A Nokia Siemens Networks a mobilszolgáltatók számára is előnyös megoldásokat fejlesztett, amelyek segítségével növelhető a felhasználói élmény. A szolgáltatók képesek egy internetalapú térképen másodpercek alatt felvázolni az egyes fogyasztó által észlelt problémákat, és sorrendet felállítani közöttük. A Nokia Siemens Networks megoldásainak köszönhetően a szolgáltatók képesek automatizálni a folyamatokat, és növelni a hatékonyságot.

 

A Nokia Siemens Networks bemutatta a Liquid Applications technológiát is. Az újítás lényege, hogy a mobilhálózatokban forradalmasítja a bázisállomások szerepét. A GSM hálózat 1991-es indítása óta a bázisállomás feladata csupán a rádióhullámok fogadása és küldése volt, ezáltal kapcsolatot teremtett a mobilkészülékkel. Most a Nokia Siemens Networks a bázisállomást a hálózat „intelligens” szereplőjévé emelte, melynek feladata a helyi tartalom közvetítése is.

 

A bázisállomás nem csupán adatforgalmat lebonyolító funkciót tölt be, hanem a Nokia Siemens Networks-nek köszönhetően bármilyen jellegű információ tárolására alkalmas. A bázisállomások képesek azt is mérni, hogy a felhasználók hol és milyen célból használják az okostelefonjukat és a tabletjüket. A mobilszolgáltatók sokkal jobb minőségű szolgáltatást tudnak nyújtani, és növelni tudják a hálózatuk működésének hatékonyságát azáltal, hogy minden hasznos információt azon a ponton szolgáltatnak, ahol az emberek a hálózathoz kapcsolódnak. Ez lehetővé teszi, hogy az alkalmazásokhoz kapcsolódó adatok azonnal a helyi felhasználók rendelkezésére álljanak. Például egy bázisállomás környezetével kapcsolatos információk (mint amelyek a kiterjesztett valóság, angolul augmented reality, AR során is használatosak), vagy a hálózatban gyakran elért hírek, videók a bázisállomáson helyezhetők el, hogy a kapcsolódó eszközökön azonnal hozzáférhetők legyenek.

 

 

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Kilencmilla kódokból
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan ellenőrzi a különböző portálokon, közösségi oldalakon kereskedőket. A gyanús, ületszerűnek tűnő profil…

További cikkek

Igent mondott a kockázatra egy borsodi esküvőiruha-szalon tulajdonosa, aki a működés több adózási szabályát is felrúgva szolgálta ki ügyfeleit. Nem le…
„Kétkezes kapaszkodó”
Több mint ezer hamis játékkonzollal pakolták plafonig azt a kamiont, amit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Bevetési Igazgatóságának pénzügyőrei Gyul…