2024. 06. 19. szerda

Gyárfás
1 EUR 395 HUF
1 GBP 467 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Gazdaság
  • »
  • AZ ÉLELMISZERIPAR INNOVÁCIÓJÁT TÁMOGATJA A CAPINFOOD PROJEKT

AZ ÉLELMISZERIPAR INNOVÁCIÓJÁT TÁMOGATJA A CAPINFOOD PROJEKT

A CAPINFOOD projekt célja az élelmiszeripari innováció fejlesztése, az élelmiszeripari szakmák népszerűsítése. A Bay Zoltán Kft. által vezetett, nemzetközi együttműködés eredményeként nőhet az életszínvonal, fejlődhet a gazdaság, és új munkahelyek jöhetnek létre. A program záróakkordjaként felsőoktatási intézményekben szerveznek molekuláris gasztróshow-val egybekötött interaktív bemutatókat, hogy a pályaválasztás előtt álló fiatalok értesülhessenek a területben rejlő lehetőségekről, a CAPINFOOD projekt céljairól és eredményeiről.

A Budapesti Corvinus Egyetemen az élelmiszeriparban rejlő lehetőségekről és a terület jelentőségéről tájékozódhattak, akik ellátogattak az első interaktív bemutatóra a mai nap folyamán. Az „A” épület Zsibongójában Keresztes Ferenc, világbajnok bártender molekuláris gasztronómiai kóstolóval várta az érdeklődőket. A projektet és annak vezető partnerét bemutató, kihívással teli kvízjáték kitöltésével pedig sok hasznos információhoz juthattak a látogatók. A fővárosi tájékoztató után májusban további két helyszínen, először a Szegedi Tudományegyetemen, majd a Debreceni Egyetemen is hasonló programokon igyekeznek megismertetni a hallgatókkal és érdeklődőkkel a CAPINFOOD céljait, eredményeit és a Bay Zoltán Kft. tevékenységét.
Az augusztusban záruló projektben a hazai intézetek mellett, számos európai nemzet is részt vesz, így Belgiumból, Ukrajnából, Szerbiából, Olaszországból, Görögországból, Romániából, Bulgáriából, Szlovéniából, Bosznia-Hercegovinából és Montenegróból is becsatlakoznak olyan partnerek, akiknek szakmai tapasztalata hasznosítható a Dél-Kelet-Európai élelmiszeripari szektor fejlesztése során.
A CAPINFOOD projektlényege az, hogy támogassa, elősegítse a – például a molekuláris gasztronómiához hasonló – élelmiszeripari újítások piaci alkalmazását és segítse azokat a fiatalokat, akik ennek megvalósítására kellő erőt éreznek magukban. Az élelmiszer innovációjának előfeltétele, hogy a fejlesztések megálmodói és a megoldásokat alkalmazó piaci szereplők találkozzanak, majd együttműködjenek egymással, előmozdítva ezzel a modernebb, egészségesebb táplálkozást támogató technológiák szélesebb körű alkalmazását. A kutatók és a vállalkozások közötti együttműködés megerősítése mellett, a projekt fontos küldetése, hogy ráirányítsa a terület iránt érdeklődő, fiatalok figyelmét az élelmiszeripari szakmákra, azok jelentőségére.
A program iránt érdeklődő kutatók, valamint az innovatív élelmiszeripari megoldások alkalmazásában érdekelt piaci szereplők (különös tekintettel a kis- és középvállalkozásokra) pedig a nemzetközi projekt élelmiszeripart érintő eredményeiről, azok hasznosítási lehetőségeiről is tájékozódhatnak a program segítségével.
A projektet Magyarország vezető alkalmazott kutatóintézet-hálózata, a Bay Zoltán Kft. vezeti, amelyet a Campden Kft., mint elismert hazai élelmiszeripari partner támogat szaktudásával. Az élelmiszeripari innováció növelését és a különböző célpiacok közötti együttműködést elősegítő nemzetközi projekt a fiatalokat, a fejlesztéseket alkalmazó kis- és középvállalkozásokat, valamint az innovációs megoldásokat megálmodó kutatókat is támogatja.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

Kilencmilla kódokból
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) folyamatosan ellenőrzi a különböző portálokon, közösségi oldalakon kereskedőket. A gyanús, ületszerűnek tűnő profil…

További cikkek