2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF

Pálinka a nyerő Borsodban

Az első pohár pálinka a barátságé, a második a vidámságé, a harmadik pohár a gyalázaté!

Meglepő, hogy Borsodban, a sör hazájában magasan a pálinkafogyasztás vezet. B.-A.-Z. megyében főzik a legtöbb pálinkát bérfőzdékben és a pálinkagyárak is folyamatosan fejlesztenek. Nemcsak pálinkafogyasztásban, hanem minőségi pálinkakészítésben is jeleskedik a régió – több jelentős díjat is bezsebelhettek néhány termékkel Miskolc tágabb környezetében. Ám hogy a jó minőségű pálinka hódít-e teret és miként lehet a pálinkakultúrát tovább népszerűsíteni, ennek milyen hozadékai lehetnek és a helyi termékek listájáról mi minden kapcsolódhat még össze a pálinkakészítéssel és értékesítéssel, arról Arttérben beszélgettünk.
Dr. Viga Gyula etnográfus, muzeológus, egyetemi tanár, az MTA doktora a pálinkakészítés és -fogyasztás hagyományairól beszélt, Tóth Arnold etnográfus, a Herman Ottó Múzeum igazgatóhelyettese a pálinkás butellákat népszerűsítette, melyek közül vagy fél tucatot a helyszínen a Lézerpont Látványtár gyűjteményéből kézbe foghatott a közönség. Díjnyertes pálinkák megalkotói voltak jelen a beszélgetésen, akik egyebekben is jeleskednek.

Orosz János, a Bükki Pálinka Lovagrend elnök-nagymestere, pálinkabíra és Simon Attila mérnök, pálinkamester többek között a pálinkakóstolás szabályait ecsetelte és azt fejtette ki, mi táplálja a minőségi pálinkakészítést Borsodban. Golyána Zsuzsanna pszichológus pedig mértékletes fogyasztásra intett. Díjnyertes pálinkákat – somot, barackot, almát, körtét, stb. – kóstolhatott a közönség a beszélgetés kapcsán, ezek között Sándor Zsolt törkölypálinkáját, aki elismert borászként mesélt arról, miért alkotott e műfajban is. A beszélgetést a Szinvavölgyi Táncműhely művészei színesítették produkcióikkal.
A projekt a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat Elnökségének értékelése és javaslata alapján, az Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Alap társfinanszírozásában, a Nemzeti Vidékfejlesztési Program Irányító Hatóságának jóváhagyásával valósul meg. Kivitelezte a BluePixel Kommunikációs és Produkciós Iroda.
A legutóbb is teltházas, könnyed ám tartalmas beszélgetés két hét múlva folytatódik, amikor a miskolci divat a téma – arról nyitunk vitát, hogy vajon milyen befolyásoló tényezőkkel kell számolni akkor, amikor a borsodi megyeszékhelyen a trendek kerülnek szóba.
-czikora-

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek