2024. 07. 22. hétfő

Magdolna
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF

Hívjon, jövünk! – ATTAC tesztprojekt 2013. április 22-től

2013. április 22-től igényvezérelt közlekedési rendszer kerül bevezetésre az 5-ös, 15-ös, 69-es, 20-as és 20G-s autóbuszok vonalán! Este 8 után hívásra jön az 5-ös, 15-ös, 69-es autóbusz, valamint hajnalban a 20G-s és a 20-as járat. Az utazási igényt legalább egy órával a járat indulása előtt szükséges jelezni az ingyenes (06) 80/296-890-es számon vagy az MVK Zrt. honlapján az Igénybejelentés gombra kattintva.
I. Érintett járatok

Az igényvezérelt közlekedési rendszert 2013. április 22-től (augusztus 31-ig) az 5-ös, 15-ös, 69-es viszonylaton esete 8 óra után, valamint hajnalban közlekedő 2-2db 20-as és 20G járatok esetén vezetjük be. Így ezek a járatok (részletesen az alábbi táblázatban) 2013. április 22. és augusztus 31. között csak igénybejelentés esetén érkeznek.
Az igényvezérelten közlekedő járatok listája megtekinthető a képre, vagy a csatolt dokumentumra kattintva.
II. Hogyan lehet az igényt, utazási szándékot bejelenteni?

Az érintett járatok esetén az utazási szándékot két módon, telefonon és interneten keresztül, lehet jelezni. Az igénybejelentést a járat indulása előtt legalább 1 órával szükséges jelezni az ingyenesen hívható (06) 80/296-890-es zöld számon vagy az MVK Zrt. honlapján (www.mvkzrt.hu) a jobb oldali menüsorban található Igénybejelentés gombra kattintva. (Az első bejelentkezés előtt regisztrálni kell, de ez csupán pár másodpercet vesz igénybe).

Igénybejelentés során az előre meghirdetett időpontok közül lehet kiválasztani az utazás idejét, valamint, hogy az adott járatot mely megállóhelyek között kívánják használni.

Amennyiben senki nem jelentkezik a járatra, az nem indul el, valamint csak azokban a megállókban áll meg, melyekre érkezett bejelentés.
III. Utasaink tájékoztatása:

A rendszer bevezetéséről szórólapokon, járműmatricákon, az érintett megállóhelyeken tájékoztatjuk Utasainkat. A szórólapokat bérletpénztárainkban, valamint az érintett járatokon vehetik át utasaink, melyek tartalmazzák az igénybejelentés módját, valamint az érintett járatok listáját.
IV. Az ATTAC projektről:

A Miskolc Holding Zrt. vezette nemzetközi projektkonzorcium (összesen 9 partner Olaszországból, Romániából, Szlovákiából, Bulgáriából, Görögországból Szlovéniából és Magyarországról), az EU Délkelet-Európai (SEE) Transznacionális Együttműködési Program kiírására nyújtotta be ATTAC (Attractive Urban Public Transport for Accessible Cities – Vonzó városi közösségi közlekedés az elérhetőbb városokért) projektjét, amely nyert.

A projekt stratégiai célkitűzése: hatékonyabb koordináció kiépítése a közösségi közlekedési hálózatok tervezése, működtetése, valamint népszerűsítése terén. Továbbá konkrét célkitűzés a fenntartható városi közlekedési hálózatok fejlesztése olyan eszközök és szolgáltatások létrehozása, valamint tesztelése által, amelyek elősegítik a közösségi illetve az alternatív közlekedési módok térnyerését Délkelet- Európa középméretű városaiban.

A projekt partnerek a projekt megvalósítása során 3 munkacsoportban vizsgálják és tesztelik Európa egyes városaiban már hatékonyan működő közösségi közlekedési rendszerek helyi megvalósíthatóságát, áthelyezhetőségét a következő témakörökre koncentrálva:

1. Mobilitási problémák kezelése rugalmas közösségi közlekedési szolgáltatások biztosításával.
2. Innovatív és integrált jegyrendszer, valamint okos kártya rendszer bevezetése.
3. Utas-tájékoztatási rendszer fejlesztése.

A Miskolc Holding Zrt. az ATTAC projekt első munkacsoportjának a tagja és egyik megvalósítandó feladata a helyi közösségi közlekedési rendszer egy részén igényvezérelt (rugalmas) közösségi közlekedés (DRT-rendszer) kialakítása és kísérleti jelleggel történő üzemeltetése.

Ennek keretein belül kerül bevezetésre a rendszer április 22-től 4 miskolci viszonylaton.

Az úgynevezett rugalmas (DRT – Demand Responsive Transport) vagy igényvezérelt közlekedési struktúra minden olyan közlekedési szolgáltatás, amelynél az egyes járatok útvonala és/vagy közlekedési időpontja egyedileg bejelentett utazási igények alapján kerül meghatározásra és a járművek egy járaton több, egymástól függetlenül bejelentett utast szállítanak.

A rendszer tesztelésének az a célja, hogy felmérjék és kiértékeljék, hogy az utasok részéről milyen a rugalmas közlekedési rendszer működésének elfogadása és annak használati hajlandósága, valamint, hogy a közösségi közlekedési szolgáltatáson belül gazdaságosan működtethető-e a rendszer.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek