Borsod-Abaúj-Zemplén megye történelmi okok folytán meglehetősen aprófalvas településszerkezetű, ezért eltérő ügyfélszolgálati, kirendeltség-szerkezeti megközelítést igényel. Különösen szükséges a nagyvárosi háttér nélküli, alacsony gazdasági aktivitású kistérségek felzárkóztatása, valamint a tradicionálisan vállalkozói, őstermelői, magánszemélyes (szőlész-borász) adózói kör megszólítása.
Az adóhatóság célja, hogy az egyes szolgáltatásokat kiterjessze a kistérségi ügyfélszolgálatokra és egységes kistérségi megjelenést, lefedettséget biztosítson.
Ezen törekvés valósul meg azzal, hogy ügyfélszolgálati kirendeltségeket nyit az adóhatóság Encsen és Szerencsen.
Szerencsen a népház épületének első emeletén, a Kossuth u. 1. szám alatt indítjuk meg 2009.09.01-jétől az ügyfélszolgálati tevékenységünket. Az ügyfeleket hétfőn, szerdán, csütörtökön 8-15 óráig fogadják munkatársaink. (Telefonszám: 47-361-864)
Encsen a kirendeltség régi helyén, a Petőfi u. 75. szám alatt az önkormányzat épületének földszintjén nyerünk végső elhelyezkedést. Az ügyfélszolgálat szerdán 8-15 óráig, pénteken 8-12 óráig tart nyitva. (Telefonszám: 46-306-467)
A két új kirendeltség az alábbi tevékenységeket látja el:
• tájékoztatás (anyagi jogi, eljárási, technikai kérdésekben,)
• bevallások adatszolgáltatások átvezetési kérelmek átvétele,
• bejelentőlapok, változás-bejelentések átvétele,
• Adókártya, Start-kártya, BABA adatlapok átvétele,
• egyéb beadványok átvétele,
• csekk-kiadás,
• adó- és Start-kártya komplex ügyintézése,
• folyószámla-egyeztetés,
• Szja bevallások ügyfeles javítása,
• adóalanyi státusz igazolása.
Időlegesen még a két kirendeltség nem látja el az igazolások kiadását, azonban a későbbiekben ezen tevékenységgel is bővítjük szolgáltatásainkat.
Az adóhatósági kirendeltségek köréből Kazincbarcikán, Tiszaújvárosban és Balassagyarmaton nőtt az ügyfélfogadási idő tartama.
Az ügyfélszolgálatokról további információ érhető el az APEH regionális honlapján és a helyi honlapokon.