2024. 07. 18. csütörtök

Frigyes
1 EUR 391 HUF
1 GBP 466 HUF

Több forrás jut idén az élelmiszeriparra

Az élelmiszeripar jövőjéről beszélt az államtitkár a márkagyártók közgyűlésén

Erőteljesebben együtt kell működnie a civil és állami szférának az élelmiszer-biztonság érdekében. Erről egyeztetett Dr. Kardeván Endre élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár a Magyar Márkaszövetség tagvállalataival a szervezet közgyűlésén.

 

Az élelmiszer-biztonság és élelmiszerellátás kérdése világszerte az érdeklődés előterébe került, többek között a sajnálatosan egyre gyakoribb élelmiszer-botrányok miatt. Ma Magyarországon egyértelmű állami és lakossági elvárás a hazai fogyasztók egészségének védelme, a rossz minőségű, bizonytalan eredetű élelmiszerek kiszűrése a piacról. Ennek a jogos elvárásnak a szakhatóságok rendszeres és kiemelt ellenőrzésekkel is igyekeznek eleget tenni.

Hogy a hazai fogyasztókhoz kizárólag biztonságos, jó minőségű élelmiszerek kerülhessenek, nem csak eredményes hatósági ellenőrzésekre, hanem a tisztességes piaci szereplőkkel való folyamatos, konstruktív párbeszédre is szükség van.  A hazai vállalkozások tapasztalatait, visszajelzéseit figyelembe véve gyorsabb és hatékonyabb lehet a jogalkotás és a jogalkalmazás is. Erről is egyeztetett az élelmiszerlánc-felügyeletért és agrárigazgatásért felelős államtitkár és a Magyar Márkaszövetség a szakmai-érdekvédelmi szervezet mai közgyűlésén.

„Az élelmiszeripar hazánk gazdaságának mindig is kiemelten jelentős ágazata volt. Az élelmiszer-feldolgozásban vannak még kiaknázatlan lehetőségek. A minisztérium fő feladata, hogy az élelmiszeripar fejlesztésével ezen lehetőségeket kihasználjuk. Ehhez elsősorban magas hozzáadott értékű, kiváló minőségű termékek előállítására van szükség belföldi és a külföldi piacokra egyaránt. A magas feldolgozottságú élelmiszerek előállításának támogatására az idei évben jelentősen több európai uniós forrás áll a vállalkozások rendelkezésére” – mondta Dr. Kardeván Endre.

Az államtitkár azt is elmondta, hogy hazánkban az élelmiszer-biztonság az európai átlagot meghaladó színvonalú. Ács Tamás, a Magyar Márkaszövetség elnöke ehhez hozzátette, piaci oldalról ennek legfőbb biztosítéka a felelős gyártói magatartás, a fogyasztói igények figyelése, az innováció, termékfejlesztés, és minőségbiztosítás iránti elkötelezettség. „Sikereink záloga a márka és a fogyasztó közötti bizalom. Erős márkát építeni csak a fogyasztók segítségével és javára lehetséges és érdemes. Közös érdekünk az állammal, hogy kiváló minőségű, az élelmiszer-biztonsági szabályoknak teljes mértékben megfelelő termékek kerüljenek a boltok polcaira”- fogalmazott az elnök.

A Magyar Márkaszövetség 1995 óta látja el a hazai márkás napi fogyasztási cikk-gyártó (FMCG) cégek érdekvédelmét. A jelenleg 60 tagvállalat 13 000 főt foglalkoztat, összesített éves forgalmuk 1 300 milliárd forint. A szövetség célja olyan szabályozási és üzleti környezet kialakítása, melyben a vállalkozások közötti kemény, de tisztességes verseny egyszerre ösztönzi az innovációt és a fenntarthatóságot, ezáltal teremtve maximális értéket a jelen és a jövő fogyasztóinak egyaránt.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek