2024. 07. 20. szombat

Illés
1 EUR 391 HUF
1 GBP 464 HUF
  • Főoldal
  • »
  • Mozaik
  • »
  • A férfiak jobban érzik magukat a munkahelyükön

A férfiak jobban érzik magukat a munkahelyükön

A magyar munkavállalók kétharmada ugyan nem tervezi a váltást, mégsem minden területen elégedettek a jelenlegi munkahelyükkel – mutatott rá a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felmérése. A legtöbb kritika a béreket és a szakmai fejlődési lehetőségeket éri, míg a napi feladatokat és a közvetlen főnököt pozitívan értékelik a dolgozók.

A magyar munkavállalók kétharmada nem tervez 2 éven belül váltást, igaz, ennek sok esetben a kényelmesség és a lehetőségek hiányától való félelem az oka – derült ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből, melyben a munkavállalók cégük iránti elkötelezettségét vizsgálták. A válaszadók 64 százaléka látja úgy, hogy nincsenek olyan reális lehetőségei, ami miatt fontolóra vehetné a váltást, 55 százaléka pedig úgy gondolja, hogy a változás túlzottan felkavarná az életét. Elsősorban a nőknek vannak ilyen fenntartásaik. Ugyanakkor a megkérdezettek közel fele másnak is ajánlaná saját munkahelyét, több mint 40 százaléka kifejezetten büszke a cégére és erős kötődést érez iránta, 37 százaléka pedig azonosulni tud a vállalat értékeivel és hitvallásával.

A munkavállalók leginkább a napi feladataikkal, valamint a közvetlen főnökükkel elégedettek, míg a legkevésbé a béreket és a szakmai fejlődési lehetőségeket tartják megfelelőnek. A nők a legtöbb területen elégedetlenebbek a férfiaknál: a közvetlen felettest, a vállalat imázsát, a csapatmunkát, a rendelkezésre álló erőforrásokat és a vállalati képzési lehetőségeket is jellemzően rosszabbnak ítélik meg. Ezzel szemben a napi feladatokhoz jobban állnak hozzá: a munkakörüket jól definiáltnak látják, ami összhangban van a képességeikkel és tapasztalataikkal, és szeretik a napi tevékenységüket is. Ugyanakkor több férfi gondolja úgy, hogy a munkája során szabadon hozhat döntéseket.

 

Jól vizsgáztak a kisfőnökök

A munkavállalók a közvetlen feletteseikkel jellemzően elégedettek, míg a felsővezetőkkel szemben vannak fenntartásaik. „A válaszadók több mint fele szerint a főnökük hozzáértő, mindig elérhető, tisztelettel bánik a beosztottaival, nyíltan és érthetően kommunikál, bátorítja a munkatársait és világos célokat jelöl ki – emelte ki Barcza Enikő, a Kutatócentrum vezetője. – Bár a nők is így látják, a férfiakhoz képest kicsit kritikusabbak a közvetlen felettesükkel szemben.”

A felső vezetés megítélése sem rossz, de a felmérés eredményei szerint van néhány kritikus terület. A munkavállalók többsége szerint a topmenedzserek megfelelő lépéseket tesznek azért, hogy a vállalat hosszú távon sikeres legyen, közel felük pedig úgy látja, hogy világosan kommunikálják a stratégiát, jól működnek csapatként és tisztességesek. Ugyanakkor azzal már csak a megkérdezettek körülbelül egyharmada ért egyet, hogy a felsővezetők betartják a dolgozóknak tett ígéreteiket, és törődnek azzal, hogy a beosztottak jól érezzék magukat.

 

Nem jutalmazzák a kimagasló teljesítményt?

A legnagyobb elégedetlenség a bérekkel és juttatásokkal szemben mutatkozik: a válaszadóknak kevesebb mint egynegyede gondolja, hogy a fizetése összhangban áll a tudásával és tapasztalatával, és körülbelül egyötöde nyilatkozta azt, hogy a cége családbarát juttatásokat biztosít, rendszeresen elismeri a dolgozók teljesítményét és kiváló béreket kínál. A legtöbben a prémiumot hiányolják: csupán a megkérdezettek 15 százaléka látja úgy, hogy a munkahelye magas prémiummal jutalmazza a jó teljesítményt. A felmérés ugyanakkor rámutatott arra, hogy a munkavállalói elkötelezettség kialakításában nem elsősorban a bérek játszanak szerepet, a legfontosabbak a szakmai fejlődési lehetőség és a felső vezetés támogató hozzáállása. „Ezt a munkáltatók többsége is felismerte, így egyre több álláshirdetésben emelik ki a fejlődési és a karrierlehetőséget – jegyezte meg Kristók Balázs, a Jobinfo.hu állásszemléző oldal vezetője. – Ezzel sok álláskereső szemében vonzóbbá tehetik a kínált pozíciót.”

 

A kutatás hátteréről:

A cikk adatai a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös kutatásának eredményein alapulnak. A felmérés 2010 első felében 320 fő online megkérdezésével zajlott.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Facebook

Kapcsolódó cikkek

További cikkek