Magyarországon tartósan magas számú, 2020 óta közel 170 ezer esetet regisztrálnak
évente női emlődaganattal. A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a Wáberer Medical
Central újra összefog, hogy az októberi mellrák hónap során erre a riasztó tendenciára
hívják fel a figyelmet. Az idei év újdonságaként kortárs írók és művészek is
csatlakoztak a kezdeményezéshez, hogy a művészet eszközeivel mutassák be a
betegség fizikai és érzelmi stádiumait a diagnózistól a gyógyulásig.
Rosszul festenek a daganatos betegségekről szóló magyarországi statisztikák. A legfrissebb
adatok szerint 2024-ben 69 410 új daganatos megbetegedést regisztráltak Magyarországon.
A százezer főre jutó női emlődaganatos esetek száma pedig 2020-ban még 145, 2021-ben
már több mint 151 volt, míg 2022-től 2024-ig közel 170– vagyis a tendencia évek óta nem
javul. A statisztikák is arra emlékeztetnek, hogy a tudatosság és a rendszeres
szűrővizsgálatok jelentősége kulcsfontosságú, hiszen a betegség korai szakaszában a
modern terápiák segítségével jelentősen nőnek az érintettek életkilátásai.
Az Egészség Hídja Egyesület hangsúlyozza: a korai felismerés életet menthet. 20 éves kortól
havonta ajánlott az önvizsgálat, 40 éves kor felett az éves rendszeres szűrés, 45–65 év között
kétévente kötelező a népegészségügyi szűrés, de 65 év felett is szükséges a folyamatos
ellenőrzés.
Belépnek a művészek, újra elindulnak a kivételes kamionok
A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a Wáberer Medical Center közös, októberi
figyelemfelkeltő akciójának jelképei a pinkre festett Volvo FH Aero kamionok, amelyek közül
az egyik Európa-szerte, a másik Magyarországon teljesít fuvarokat, női sofőrökkel a volánnál.
A magyar utakon járó kamion ráadásul fontos üzeneteket hordoz – szó szerint. A kamion
oldalán található QR-kód beolvasásával bárki elküldheti bátorító üzenetét az érintetteknek a
mozgasbantartjukaremenyt.hu oldalon.
A három vállalat minden beérkező üzenet után támogatást is nyújt az Egészség Hídja –
Összefogás a Mellrák Ellen Egyesületnek, amely több mint húsz éve dolgozik a prevenció és
a tudatosság erősítésén.
„Igyekszünk tenni azért, hogy a Waberer’s ne csak gazdasági szereplőként, hanem felelős
vállalatként is jelen legyen a mindennapokban és olyan ügyek mellé álljunk, mint a mellrák
elleni küzdelem. Szeretem ezt a kontrasztot, ami a közös kampányunkban megjelenik: a
kamionok világa, ami alapvetően egy maszkulin közeg, két pinkre festett járművön keresztül
hívja fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre és mozgásban tartja a reményt. A logisztika
világa is képes emberi értékeket közvetíteni, és megmutatni: minden megtett kilométer számít,
ha egy jó ügyet szolgál”– mondta Varga Dorottya, a Waberer’s marketing- és PR- igazgatója.
Az idei kampány egyik különlegessége, hogy a kampány együttműködői négy művészt is
felkértek, hogy alkotásaikon keresztül mutassák be a betegek útját a vizsgálattól a
várakozáson és az eredmény megismerésén át egészen a kezelésig, gyógyulásig. Szabó T.
Anna és Lackfi János egy-egy történettel, míg Czikkely Panni és Kránitz Dorottya pedig egy-
egy képpel csatlakoztak a kezdeményezéshez.
A művek a Wáberer Medical Center épületébent lesznek megtekinthetőek, és állandó
kiállításként hívják fel a figyelmet a betegségben érintettek útjára, miközben erősítik az
érintetteket abban, hogy van remény.
„A művészet képes olyan érzelmeket megmutatni, amelyeket szavakkal nehéz kifejezni. Ezzel
a sorozattal azt szeretnénk, ha az érintettek és hozzátartozóik éreznék: nincsenek egyedül.
Küldetésünknek érezzük, hogy felhívjuk a figyelmet az olyan betegségek rendszeres
szűrésére, melyek korai felismerés mellett ma már jól kezelhetőek” – fogalmazott Wáberer
Beáta, a Wáberer Medical Center marketingvezetője.
„Büszkék vagyunk arra, hogy egy olyan kezdeményezés részesei lehetünk, amelyben
partnereinkkel összefogva, közösen állunk ki egy nemes ügy, a mellrák elleni küzdelem
mellett. Ez a kampány túlmutat az üzleti határokon: valódi társadalmi felelősségvállalásról és
összefogásról szól. Inspiráló látni, ahogy a kezdeményezésünk egyre nagyobb mértéket ölt,
és hiszem, hogy együtt valódi, mérhető hatást tudunk elérni” – tette hozzá Bálint Zsófia, a
Volvo Trucks Hungary marketingvezetője.
A Waberer’s számára a társadalmi felelősségvállalás a vállalati kultúra egyik alapértéke. A
cég évek óta támogat hátrányos helyzetű gyermekeket, környezetvédelmi projekteket és
egészségmegőrző kezdeményezéseket – többek között a Nemzetközi Gyermekmentő
Szolgálat rákszűrő kamionjának működtetését. A Volvo Trucks Hungary pedig a társadalmi
bizalom és a hitelesség jegyében rendszeresen szervez véradásokat, adománygyűjtéseket és
alapítványi támogatásokat, a közösségi felelősségvállalás szellemében. A Wáberer Medical
Center a legjobb társ volt a két cég számára a kampányban mint Magyarország egyik
legkorszerűbb magánegészségügyi központja, amely a megelőzés és a korai felismerés
fontosságát a mindennapi gyógyító munkájában is képviseli.