A tavasz első hónapjának vasúti közlekedésében két tényező játszott meghatározó szerepet. Egyfelől biztató fejlemény, hogy az újabb mozdonyok hatására stabilizálódik az a menetrendszerűség-javulási trend, melynek első jelei már az előző hónapban is megmutatkoztak, másfelől azonban a győri és a szegedi vasútvonal esetében valamelyest növelte a menetidőket, hogy mindkét pályán felújítási munkák zajlanak. Az 1-es vasútvonalon – a Bicske alsónál zajló – pályafelújítás így néhány százalékkal visszavetette a havi menetrendszerűség értékét, míg a 140-es vasútvonal még márciusban is jóval az átlag alatt teljesített – igaz, itt egyszerre zajlik április közepéig a januári tehervonati siklást követő pályahelyreállítás és a nyártól a Napfény IC-kben várható, nagyteljesítményű villanymozdonyos vontatás előkészítése.
Fontos hangsúlyozni, hogy a tavasz első hónapjában még a fentiekkel együtt is tovább javult kisebb mértékben a hálózati menetrendszerűség: vonataink csupán 0,2%-a késett 1 óránál többet, de ezek többségénél is nemzetközi késési ok állt a háttérben. Az előző havi menetrendszerűségi adatokhoz képest jelentős változás egyik fontos fővonalunkon, illetve elővárosi vonalunkon sem történt.
A HÉV felülmúlta az egyébként is jó menetrendszerűségi statisztikáit a márciusi 99,83%-os adattal. Az autóbuszközlekedésben pedig csupán a fővárosi bevezető utak – télről tavaszra „menetrendszerűen” – növekvő zsúfoltsága mutatkozott meg a korábbinál enyhén gyengébb pontossági adatokban.
Az értékesített vármegye- és országbérletek száma ezúttal is megközelítette az 1 milliót. A kerékpárjegyek és -bérletek aránya a viszonylag hűvös márciusi hétvégék miatt még nem lőtt ki, az áprilisi időarányos adatok azonban már előre jelzik a bringás díjtermékek népszerűségének növekedését.
A teljes havi riport itt tekinthető meg.
MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatóság
Forrás: https://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/korszeru-mozdonyok-pontosabb-vonatok