A magyar piac egészét hirdetésszámban és látogatottságban lefedő
Használtautó.hu szakértője megnézte, hogy a kínálat alapján, 2022 első féléve óta, mely országokból származó márkák a legnépszerűbbek hazánkban.
A német használt autók uralma egyértelmű, még ha kisebb megtorpanást is mutattak a vizsgált időszakban.
A Használtautó.hu 2022, 2023 és 2024 első félévei alapján elemezte, hogy a portálon elérhető kínálat
milyen képet rajzol ki a legnépszerűbb autómárkák származási helyét illetően.
Ha a top 10 márkát nézzük az idei első félévben, a sorrend a Volkswagen, Opel, Ford, BMW,
Mercedes-Benz, Audi, Toyota, Skoda, Suzuki és Renault rangsor szerint alakul.
Ha a listán szereplő, összesen több mint 40 márka nemzetiségét nézzük, az alábbi infografikán
ábrázolt erőfölény látható. Érdekesség még, hogy a Használtautó.hu kínálatát kontinensek szerint
bontva Európa 63,4%-kal „vezet”, azt Ázsia 26, Észak-Amerika pedig 10,6%-kal követi.
„Izgalmas lesz nyomon követni a kínai márkák általános előretörését, mivel az most többnyire csak az
e-autók szegmensében látható. Nálunk a BYD-vel és az MG-vel kapcsolatos érdeklődések száma
például tavaly óta több mint megháromszorozódott. Mindeközben pedig a Stellantis-ra is vigyázó
szemeinket kell, hogy vessük. Múlt héten derült ki, hogy az éves viszonylatban 48%-os nettó
nyereségesés miatt az autógyártó-óriás bizonyos márkákat akár meg is szüntethet, ami az olasz,
SAJTÓKÖZLEMÉNY
francia és amerikai márkák darabszámaira lehet negatív hatással” – emelte ki Horváth András, a
Használtautó.hu autópiaci szakértője.