A címkenyomtatás nem csak arról szól, hogy tájékoztassuk a vásárlóinkat a termékek adatairól, mert sok más területen is hatékony. Az egyik ilyen a marketingfolyamatok terén lehet érdekes.
Rengeteg erőforrás megy el a megfelelő reklámokra és a márkaépítésre, ami bizony rengeteg pénzt emészt fel. A címkenyomtatásra érdemes úgy gondolni, mint egy gazdaságos marketingeszközre.
A dizájn tervezése során szem előtt kell tartani, hogy a végtermék ne csak jól nézzen ki és informatív legyen, hanem bizalmat is építsen. Ebből a szempontból a címkenyomtatás lesz a legolcsóbb megoldás, hogy a márka hírneve szimpatikusabb legyen.
Mi a legfontosabb szempontja a címkenyomtatásnak?
A legfontosabb a címkenyomtatás során a pontosság, mert olyan precizitással kell közvetítenie az információkat, amit a vásárlók elvárnak. A felhasználók pedig csak az egyik feltétele a történetnek, mert a jogszabályi követelményeknek is eleget kell tenni.
Az élelmiszeriparban és a gyógyszeriparban ennek kiemelten fontos jelentősége van, mert a vásárlók félretájékoztatása büntetést vonhat maga után. Akaratlanul is belecsúszhatunk ebbe a hibába, ami tönkre is teheti a felépített hírnevünket.
A digitális nyomtatás technológiai lehetőségei így nagy szolgálatot tehetnek. A színek tökéletes megjelenítése mellett a magas felbontás lehetővé teszi, hogy a címkén szereplő adatok olvashatóak legyenek.
A technológiai fejlődés a címkenyomtatást is érinti
A legújabb őrület a címkék nyomtatása során a QR kódok használata, ami a mai technológia mellett kihagyhatatlan lépés. Emellett pedig már van lehetőség arra is, hogy a címkék RFID chipeket vagy NFC technológiát is tartalmaznak.
Az okoscímkékkel a felhasználók életét is megkönnyíthetjük. Lehetőséget teremtenek arra, hogy nem kell felírni semmit, mert az okostelefonok tárolják a beolvasott adatokat. Így később is hozzáférhetnek a fogyasztók, és nem merül feledésbe az információ.
Interaktív címkékkel olyan innovációkat is be tudunk építeni a vállalkozásunkba, mint a hő vagy fény hatására változó színek. A világító változatok is olyan lehetőségeket jelentenek, amikért a felhasználók rajongani fognak.
Környezetbarát megoldások
A napi termelés okozta környezeti terhelés olyan mértékben károsítja a bolygónk élővilágát, hogy egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a környezetbarát megoldások. Ebből a szempontból pedig az újrahasznosított anyagok prioritást élveznek a többivel szemben.
A fenntarthatósághoz az is nagymértékben hozzájárul, ha biológiailag lebomló címkéket használunk. Ezek egyrészt a hulladék mennyiségét csökkentik, másrészt a vízbázisú tinták alkalmazása is növeli a lehetőségeket.
Sok esetben pusztán a tudat, hogy a vállalat környezetbarát megoldásokkal óvja a bolygót, a felhasználók szemében már pozitív. Így a cég megítélése is olyan pozícióból indulhat, ami hatalmas előnyt jelent a versenytársakkal szemben.
A címkék nyomtatása ebből a megvilágításból már nem csupán kötelező eleme a tájékoztatásnak, hanem összetettebb fogás a vállalatok életében. A Webmaxx professzionális címkenyomtatási szolgáltatásaival hozzájárulhat a vállalkozások sikeréhez. /X/