Tavaly ősszel még csak egymilliónál tartottak – mára ez megduplázódott. A magyar emberek egyre inkább nyitnak az olyan fenntartható megoldások felé, mint a Munch. A legtöbb élelmiszert Pest megyében, azonbelül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád és Komárom-Esztergom megye.
Kétmillió csomag a pazarlástól megmentve
A Nébih kutatási eredményei szerint Magyarországon fejenként átlagosan több, mint 59 kg élelmiszerhulladékot
termelnek a magyar háztartásokban egy év leforgása alatt. 1 Ez az adat a Munch megjelenése előtt közel 66
kilogramm volt. Habár a teljes csökkenés nem tudható be a magyar startupnak, a több, mint kétmillió megmentett
csomag jelentősen hozzájárult az országos adatok csökkenéséhez. A legtöbb élelmiszert Pest megyében,
azonbelül is a fővárosban mentették, míg utána következik Csongrád és Komárom-Esztergom megye. Ezekben a
megyékben nemcsak a számok mutatják az élelmiszermentés népszerűségét, hanem az ott létrejött online
közösségek, melyek jelentősen formálják az emberek fenntarthatósági szokásait. (derült ki a Munch közösségében
végzet kutatásból) 2
“Szinte hihetetlen, hogy kevesebb, mint egy éve mentettük meg az egymilliomodik csomagot, most pedig már több,
mint a duplájánál járunk. Ez a szám annak köszönhető, hogy az ételmentő applikáció már nemcsak a nagyobb
városokban, hanem az ország egyre több részén elérhető. Az országos terjeszkedés sikeressége egyaránt
köszönhető a kisebb, független partnereinknek és az olyan láncoknak, mint a SPAR, PENNY, Auchan és Starbucks,
akik velünk együtt tesznek az élelmiszerpazarlás ellen.” – mondta Wettstein Albert a Munch társalapítója.
A Munch globális terjeszkedése
2020 nyarán négy fiatal egyetemista egy kis budapesti garzonlakásban ételpazarlás ellen küzdő applikációt hozott
létre. A céljuk az volt, hogy megreformálják a magyar vendéglátást, valamint hogy új zöld szempontot hozzanak
be mind a vendéglátósok, mind pedig a vevők mindennapjaiba. Azóta a startup nagy utat járt be – jelenleg négy
országban van jelen vezető szolgáltatásként, több, mint 3500 vendéglátóhely és 3 millió app-letöltő
csatlakozott hozzá. A legutóbbi terjeszkedés a szomszédos Romániában történt, ahol két hónap alatt
megduplázták a partnerek számát. Jelenleg Bukarestben tudnak ételt menteni a román emberek, összesen
170 helyről. A gyorsütemű terjeszkedést olyan nemzetközi befektetők tették lehetővé, akik többek között az Auto1
Group-ba, a Betfair-be, a Docplanner-be és az Allegro-ba is befektettek.
Nem áll meg itt a Munch, már gyártóktól is lehet ételt menteni
A Munch tavaly novemberben kezdte el a vertikális terjeszkedését, amikor bevezette a Munch Market
koncepcióját. A webshop lehetőséget biztosít a gyártóknak és forgalmazóknak, hogy a túltermelés, a lassú forgási
sebesség, és a közeli lejárat miatt bent ragadt termékeket értékesítsék pénztárcabarát áron. A platformnak jelenleg
több, mint 50 nagykereskedelmi partnerrel és beszállítóval van már partnersége, ami közel 1400 egyéni
termék megjelenését jelentette az elmúlt időszakban.
Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!