2024-ben is kapcsolódhatnak a közkedvelt Vállvetve Apával Naphoz a cégek és az apukák |
Sok gyermek fejében megfordul az a kérdés, vajon hol lehet, és mivel töltheti idejét az édesapja, amikor nem tartózkodik otthon. Az apák gyakran azon töprengenek, hogyan mutathatják meg a gyerekeiknek, mivel foglalkoznak. A cégek vezetői pedig azon gondolkodnak, hogyan jelezhetik alkalmazottaik számára, hogy valóban családbarát munkahelyen dolgoznak. Hat évvel ezelőtt a Férfiak Klubja Független Társadalmi Szervezet meghirdette a népszerű Vállvetve Apával Napot, amelyen az apukák gyermekeik kíséretében mehetnek a munkahelyükre, és tölthetik el az egész napot. Az esemény minden évben az apák napját követő hétfőre esik, ebben az évben rendhagyó módon június 24-én adódik alkalma az édesapáknak, hogy együtt töltsenek egy egész napot csemetéikkel. |
A Vállvetve Apával Napot úgy is emlegetik, hogy egy kiemelt ünnep a cégeknek és családoknak! Ez a kezdeményezés olyan társadalmi ügyet támogat, amely minden érintett számára előnyös: férfiaknak és nőknek, apáknak és anyáknak, gyermekeknek, családoknak, munkahelyi közösségeknek, cégvezetőknek és vállalatoknak egyaránt. Egyszerű gesztusról van szó, amely csupán szervezést igényel, költségekkel nem jár. Az elmúlt hat évben az apák napját – vagyis június harmadik vasárnapját – követő hétfőn a gyermekek élményekkel telve indították a nyári vakációt, a Vállvetve Apával Nappal. Idén rendhagyó módon a hagyományos Vállvetve Apával Napot június 24-én tartják, mivel a nyári szünet kezdete egy héttel későbbre esik mint általában. Bedő Imre, a Vállvetve Apával kezdeményezést életre keltő Férfiak Klubja alapítója részletezte, miért is olyan lényeges manapság, hogy az apák és gyermekeik értékesen, minőségi módon töltsék együtt a közös időt: – Ezt a napot azért találtuk ki, hogy az apák bevihessék a gyerekeiket a munkahelyükre. A programhoz különböző cégek csatlakoznak évről évre, már több mint száz vállalkozás kapcsolódott az akcióhoz, köztük állami intézmények is, ami azt mutatja, hogy a társadalmi felelősségvállalás szempontjából is előnyös ez a kezdeményezés. További cégek jelentkezését is várjuk, akik a program mellé állnak – kezdte Bedő Imre, aki további információkat is megosztott a Vállvetve Apával Napról. – Kifejezetten arra kérjük a résztvevőket, hogy a gyerekek szórakoztatása helyett az apák mutassák meg, mivel is foglalkoznak a „titkos” helyükön. Ez ugyanis a gyerekek számára egy misztikum, és érdekes látni a valóságban, édesapjuk mivel is tölti az ideje nagy részét, hogyan keresi a kenyérrevalót. A korábbi alkalmakról szóló visszajelzések nagyon pozitívak, fantasztikus élménybeszámolókat kapunk. A gyerekeknek hatalmas megélés, évről-évre újra jelentkeznek, hiszen valóságos dolgokat láthatnak. Beszélhetnek a feladatokról, teendőkről, megismerhetik ezt a világot, ami segít abban, hogy megértsék, hogyan is néz ki egy munkahely. Nagyon fontos, hogy külön az apáknak adjunk erre lehetőséget. Így nem alakul ki versenyhelyzet a két szülő között. Az esemény segíti a családi kapcsolódást és a munkavállaló és munkáltató közötti kapcsolatot is egyaránt. Várjuk tehát a vállalatok csatlakozását, és az új jelentkezőknek segítünk a szervezésben. A cél az, hogy minél több gyerek és apa részesülhessen ebben az egyedi élményben! |
A Férfiak Klubja 2013-ban alapított nonprofit közhasznú szervezet küldetése, hogy a férfiakat családi és társadalmi felelősségvállalásra, a nőkkel való összefogás megújítására és az erkölcsi alapok helyreállítására motiválva megerősítse a családokat, a férfi–nő szövetséget, és így érjen el társadalmi változásokat. A jövő társadalmát, értékrendjét építő férfiak mellett a szervezet munkáját a Férfiak Klubja Női Támogatói Körének több tízezer hölgytagja is segíti. A Férfiak Klubja mára társadalmi méretben mutatja fel ezt a jövőépítő értékrendet: Facebook követőinek száma meghaladta a 200 ezret. Tartalmait havonta több mint 1 millió emberhez juttatja el. Programjain keresztül – a kutatásoktól, a társadalmi projekteken át, az egyéni fejlődést támogató programokig – a legszélesebb skálán, a lehető legtöbb érdekelt felet megszólítva tevékenykedik céljai eléréséért. A szervezet munkáját folyamatos médiaérdeklődés övezi a legnagyobb TV, rádió, nyomtatott és online médiumok részéről. |