Nincs ember, aki nem szeretné a rejtvényeket, a fejtörőket. Nézzük csak meg az újságokat, magazinokat, mindegyikben kötelező elem egy-két rejtvény.
Az emberek kíváncsiak, érdeklődőek, szeretik tudni az aktualitásokat, ezért is olvasunk végig nap mint nap annyi cikket. Azonban szeretjük törni is a fejünket, „megdolgoztatni az agytekervényeinket”, ahogy szoktuk mondani. Egy kis aktivitást csempészni a lapozgatások vagy éppen a weblapok böngészése közötti klikkelések közé. Ebben pedig hatalmas segítség a játék, például a kvíz.
Ráadásul a kvízjátékokkal tanítani és figyelmet felhívni is lehetséges. Talán mindenki próbálta már a különböző országok fővárosait három lehetőség közül kiválasztani, és megtapasztalta, hogy amíg Olaszországról vagy Kínáról van szó, a többségünk nem is téveszt. Na de azt vajon hányan találjuk el, hogy N’Djamena Csád vagy Port Moresby Pápua Új-Guinea fővárosa?
Valószínűleg kevesen. Azonban a kvízjátékok esetében a hibázás nem probléma, sőt, talán
kötelező elem is, ami felhívja a figyelmünket arra, hogy mely területeken van még pótolni
valónk. Elindul egy folyamat, és azon kapjuk magunkat, már nem is a fővárosról olvasunk,
hanem a rövidcsőrű hangyászsünről meg a tengeri uborkáról, és ez mind-mind egy egyszerű
kvízjátékkal indult.
Amennyiben szerencsénk van, az új kedvenc egzotikus növény vagy állatfajunk egy
számunkra elérhető állatkertben is megtalálható, és abban a pillanatban, amikor megvettük
a belépőt, már egy, a kvízjáték által indított gazdasági folyamat is körbe ért. Persze a most
leírt példa inkább véletlenek láncolata. Lehet a fejtörőket vajon tudatosan is használni?
„Mi egy innovatív magyar élelmiszer-családot fejlesztettünk ki, és fejlesztünk a mai napig.
Tojásfehérjéből készült tejtermék-helyettesítőkről van szó, melyekkel proteindús,
szénhidrátmentes túró-, tejföl-, sajtkrém-, tej-alternatívákat kínálunk a tejmentesen
táplálkozóknak, diétázóknak, sportolóknak és még sok-sok érintettnek. Számunkra
különösen fontos, hogy a potenciális fogyasztók bizonyos szintű edukációval egybekötve
találkozzanak a nevünkkel. Tehát megtudják, hogy mi a helyettesítést állati eredetű
fehérjeforrással, nem rizzsel, zabbal vagy szójával végezzük. Ugyanakkor az is nagy segítség,
ha például a márkanév betűivel játék formájában találkoznak, kicsit rögzítik azokat, nem csak
villanásszerűen látják egy közösségi felület pörgetése közben.” – mondta Dr. Németh Csaba,
élelmiszer-mérnök, c. egyetemi tanár, aki a kutatás-fejlesztés mellett a marketing
tevékenységben is aktívan részt vesz.
A kulcsszereplő a „kvízmarketingben” Biró „Bizso” Zsolt lett, akinek sok éves tapasztalata és
szakértelme van a kvízjátékok és azok felhasználása területén, melyet számos, a nevével
fémjelzett weboldal is bizonyít. Biró Zsolt, aki maga a kvíz mestere, nagyon jól és tudatosan
választja meg a feladványok nehézségét, és változatos, tudatos, egyben szórakoztató vonalat
nyitott meg a termékmarketingben, egy olyan utat, amit sem ő, sem a cég, sem a megcélzott
fogyasztók nem tekintenek reklámnak, inkább egy tematikus játéknak.
„Emlékszem, amikor először ültünk le egy kávéra Zsolttal. Nagyon megfogott az az innovatív,
újdonságokkal teli szemlélet, amit képviselt, és hogy valami olyat próbáljunk ki, amit talán
még senki: tudatos kvízmarketinget. Még csak az utunk elején járunk, de a számok, a
visszajelzések már magukért beszélnek.” – árulta el Dr. Németh Csaba.
Az innovatív cég és Biró Zsolt a kvízjátékok mestere a jövőben tervezik füzet és egyéb
nyomtatványos formájában is kipróbálni a kvízmarketinget. Azt, hogy hogyan állnak ezzel,
nyomon követhetitek a tejtermék-helyettesítőket gyártó cég közösségi oldalán.