Az offline vásárlások nagy része átkerült az internetes térbe. Ha webáruházat üzemeltetsz, te is láthatod, hogy ami ennek az előnye, épp az a hátránya is. Talán könnyűnek tűnhet a korlátlan online világban elérni a vevőidet. Ez azonban koránt sincs így, ha nem tudsz kitűnni a tömegből.
Bármely terméket elérhetik a felhasználók, több ezer webshop verseng a kegyeiért. Van azonban néhány tanács, amelyet ha megfogadsz, növelheted a bevételeidet.
Légy tisztában az adatokkal
Akkor tudod hatékonyabbá tenni a működésedet, ha tisztán látsz a vásárlóiddal kapcsolatban. Ajánlott rendszeresen követni a webáruházad statisztikáit. Láthatod, hogy honnan navigálnak a honlapodra a vevők, mennyi időt töltenek nálad.
Az adatokból megtudod, hogy hány százalékban realizálódott vásárlás, és hányan gondolták meg magukat. Ezek az adatok mind szükségesek ahhoz, hogy lásd, melyek azok a területek ahol fejlődnöd kell. Ha azt akarod, hogy a bevételeid növekedjenek, reagálnod kell a felmerülő problémákra.
Ha szükséges, javítsd a hibákat
Ha összegyűjtötted a statisztikai adatokat, fontos, hogy alaposan ki is elemezd azokat. Így meglátod, hogy melyek azok a területek ahol változásra van szükség. Ha egy adott marketingfelületről kevesen érnek el hozzád, javítani kell a stratégiádon. Ha nem töltenek elég időt a webshopodban, vagy nem történik tranzakció, meg kell keresned az okát.
Ha túl alacsony a forgalmad, lehet, hogy alapvetően kell változtatnod a megjelenéseden. Ekkor jön jól A Wsfind webshopokat tömörítő keresőoldal, ahol könnyebben kitűnhetsz a tömegből és érheted el a vevőidet.
Tarts kapcsolatot a vásárlóiddal
Egy webáruház esetében a stabil, visszatérő vevőkör aranyat ér. Ez nem jelenti azt, hogy minden vásárlód rendszeresen visszajár hozzád. Azonban minél több a hűséges vevőd, annál több a biztos bevételed. Ezt úgy érheted el, ha folyamatosan kapcsolatban vagy a vásárlókkal.
A tranzakciót követő e-mailek, az esetleges késések, készlethiány kommunikálása sokat segít. Érezzék a vásárlóid, hogy törődsz velük, légy elérhető, bármilyen kérdés vagy probléma merül fel. Légy készséges, és reagálj gyorsan a megkeresésekre. Ezáltal nagyobb eséllyel nyered meg a felhasználók bizalmát, akik így visszatérnek hozzád.
Mindig kérj visszajelzést
Nehéz, sőt, talán lehetetlen olyan szolgáltatást nyújtani, ami minden vásárlónak maximálisan elnyeri a tetszését. Azonban mindig kérj visszajelzést a vevőidtől, hogy javíthass az esetleges hibákon. Ez lehet konkrét vélemény kérése, esetleg egy skálán történő pontozás.
Talán nem esik jól, ha valaki negatívan nyilatkozik a vállalkozásodról, de ez is a javadra válik. A pozitív vélemények erősítsenek meg abban, hogy jól csinálod. Ha valaki nem elégedett, ne sértődj meg, talán új nézőpontot mutat számodra. Keresd a megújulás, a folyamatos fejlődés lehetőségét, és vidd sikerre szolgáltatásaidat!/X/