A pedagógusokat, az egészségügyi szakembereket és a szülők egy jelentős részét is nyugtalansággal, illetve félelemmel tölti el az a kormányzati döntés, mely szerint vissza kell térni a tantermekbe. A megismerhető adatok által felelőtlennek tűnő, emberéleteket veszélyeztető és gondatlan kormányzati szándék az idei érettségit is beárnyékolja.
Amit biztosan tudunk, hogy jelen állás szerint a kormány szinte mániásan ragaszkodik ahhoz, hogy április 19-én visszaküldje a gyerekeket, a diákokat és a pedagógusokat az óvodákba és az iskolákba. Pedig a járványügyi változások nem igazán támasztják elő ezen törekvést.
Egyrészről nem értjük, hogy mire ez a nagy sietség, másrészről jó lenne tudni, hogy milyen járványügyi szempontok vagy adatok indokolják az említett döntést, harmadrészt ki és miként garantálja a gyermekek, a pedagógusok és nem utolsó sorban a szülők egészségét, biztonságát?
Nagyon úgy tűnik, hogy a kormány felelős döntések helyett ismét emberi életeket kockáztat teljesen fölöslegesen. Mindenesetre erre utalnak a bizonyítékokon alapuló tények, amiket ismerünk:
· a koronavírus újabb mutációiról tudjuk, hogy a fiatalabb korosztályra is rendkívül veszélyesek. Naponta halljuk, hogy életerős, mindenféle alapbetegség nélkül élő fiatal emberek esnek áldozatul a betegségnek;
· azt is tudjuk, hogy az oltás nem ad azonnali védelmet, hosszú heteknek kell eltelnie a védettséghez, tehát, ha a kormány azt szeretné, hogy az iskolakezdésig a pedagógusok biztosan védettek legyenek, akkor már be kellett volna őket oltani. Ez pedig nyilvánvalóan mindeddig nem történt meg;
· azt is tudjuk, hogy a gyermekeket, diákokat egyelőre nem lehet oltani, ami szinte garantálja, hogy az iskolák és az óvodák az új mutációk gócpontjaivá válhatnak, ahol a fiatalok és a gyerekek össze-vissza fertőzik majd egymást, és nyilván akaratlanul hazahurcolják az immáron szülőkre is veszélyes betegséget.
Orbánék az érettségivel kapcsolatban is szinte mániákusan, ellentmondást nem tűrően ragaszkodnak a saját monomániás elképzeléseikhez, hallani sem akarnak arról, hogy a Jobbik javaslatának megfelelően megajánlott jegyekkel, vagy legalább a szóbeli vizsgák elhalasztásával csökkentsék a fölösleges kockázatot.
A néppárti Jobbik keresztény-szociális alapon kéri a kormánytól, hogy a pedagógusok, szülők és a gyermekek, diákok érdekében fontolja meg és bírálja felül az iskolák újranyitásával és az érettségi mindenáron történő megtartásával kapcsolatos jelenlegi álláspontját. És kérjük a kormányt, hogy álljon végre szóba a szakmai- és diákszervezetekkel, az intézkedéseket pedig ne a Karmelitában kitalált dátumokhoz kösse, hanem a járványhelyzet alakulásához, a valósághoz igazítsa!