2025. 05. 10. szombat

Ármin, Pálma

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Hírek » Pest megyei hírek » Vasárnap éjszaka megkezdi fiatalító téli álmát a MOL Bubi – köszönjük az elmúlt hat évet!
royal_magazin_PNG

Vasárnap éjszaka megkezdi fiatalító téli álmát a MOL Bubi – köszönjük az elmúlt hat évet!

November 29-én, vasárnap tekerhetünk utoljára a MOL Bubi almazöld bringáival, mielőtt a közbringarendszer éjfélkor téli álomra hajtja a fejét. A fiatalító, regeneráló álom a tervek szerint tavaszig tart, ekkor egy modernebb, az elmúlt hat év alatt fokozatosan megváltozott felhasználói igényekhez illeszkedő közbringarendszerként ébred majd fel. A Budapesti Közlekedési Központ ezúton köszöni a százezernél is több MOL Bubizónak, hogy jó példával elöl járva a BKK-val együtt pedáloznak a városi kerékpározás terjesztéséért, és ezzel ők is aktív részesei Budapest zöldebbé, élhetőbbé tételének.

A naptári tél kezdete előtt egy nappal, november 29-én, vasárnap 23:59-től leáll a MOL Bubi, 30-án, hétfőn 0 órától nem lehet kerékpárt felvenni a 2014-ben 76 gyűjtőállomással indult közbringarendszer azóta 158-ra nőtt gyűjtőállomásának egyikén sem. Ahogy a Budapesti Közlekedési Központ korábban bejelentette, ez nem azt jelenti, hogy a közbringarendszer megszűnik, éppen ellenkezőleg: mindössze „téli álomra” megy, hogy 2021 tavaszától megújulva térjen vissza.

Honnan indult, hova jutott a MOL Bubi?

A MOL Bubi közbringarendszer hat évvel ezelőtt nagy sikerrel tört be a közösségi és a megosztáson alapuló közlekedés piacára. Az elmúlt években nemcsak a gyűjtőállomások, de az elérhető kerékpárok száma is közel a duplájára nőtt: az 1100 almazöld bringával indult rendszer ma 2071 kerékpárt tudhat magáénak. A MOL Bubi születése óta a biciklikkel közel 3 milliószor utaztak, összesen körülbelül 6 millió kilométert tekerve. A tavaszi pandémiás helyzet kezdetén 100 forintra mérsékelt havidíjnak és az online regisztrációnak köszönhetően idén rengeteg új MOL Bubizó pattant az almazöld bringák nyergébe, így 2020-ban átléphette a százezret az ügyfelek száma.

Ennél is fontosabb azonban a közbringarendszer társadalmi és környezeti hasznossága: az elmúlt hat év alatt a MOL Bubival közlekedők körülbelül 1 millió kilogramm kibocsátott széndioxidtól óvták meg Budapestet. A közbringarendszer a bevett módszertani számítások szerint ugyanebben az időszakban 1 milliárd forint társadalmi hasznot termelt. Azzal, hogy a felhasználók útjukat, vagy annak egy részét az almazöld bringákkal teszik meg, nemcsak ők maguk válnak nyitottabbá a városi kerékpározásra, illetve a kerékpározás és a közösségi közlekedés kombinálására, de erre ösztönzik a többi városlakót is. Piackutatási eredmények szerint ugyanis a MOL Bubinak köszönhetően mára dupla annyian nyitottak a közbringázásra, mint a rendszer indulása előtt. Nem mellékes: ezzel aktívan hozzájárulnak ahhoz is, hogy Budapest mielőbb egy zöld, élhető, klímabarát és emberközpontú város legyen. Aki biciklizik, rengeteget tesz a saját egészségéért, hiszen a bringázás edzi a szívet, a vérkeringést, javítja a fizikai teljesítőképességet, a mozgásnak köszönhetően csökkenti a stressz levezetését. A BKK büszke arra, hogy a közbringarendszer elindításával azoknak is lehetővé tette a bringázás élményét, akik bármilyen okból nem tudnak a fővárosban saját kerékpárjukkal közlekedni. Ez a lendület azonban nem tart örökké, a hat év egy közbringarendszer számára hosszú idő, ezért elkerülhetetlen a MOL Bubi szolgáltatásának újragondolása.

Hogyan ébred majd téli álmából a MOL Bubi?

A rövid válasz a kérdésre: frissen, üdén, fiatalosan. Az előttünk álló hónapokban lezárul az új rendszer elindításához szükséges közbeszerzés, és várhatóan jövő tavasszal egy sokkal korszerűbb, hatékonyabb, a mai elvárásoknak megfelelő MOL Bubi tér vissza:

ˇ 1200 teljesen új, a jelenleginél könnyebb kerékpár érkezik Budapestre, az állomány igény esetén további 360 biciklivel bármikor bővíthető lesz.

ˇ Az új bringákat defekttűrő, fújt gumikkal szerelik majd fel, ami a jelenlegi szivacstömlős kerekekkel szemben könnyebb és gyorsabb haladást biztosít.

ˇ Rugalmas tarifarendszer lép életbe, amelyben a BKK-bérlettel rendelkezők jelentős kedvezményekre számíthatnak.

ˇ A közbringarendszer üzemeltetéséhez új informatikai háttér épül ki.

ˇ Felhasználóbarát, új applikáció érkezik, amellyel egyszerűen és gyorsan lehet igénybe venni a szolgáltatást.

ˇ Az üzemeltetési modell is megváltozik, ezáltal jóval kedvezőbb lehet a rendszer fenntartása.

ˇ Változatlanul megmarad a jelenlegi szolgáltatási terület, a rendelkezésre álló 158 gyűjtőállomás és a parkolási funkció. Az új rendszerrel a BKK képes lesz a virtuális gyűjtőállomások bevezetésére is, amelynek lehetőségét igény szerint fogja vizsgálni a társaság.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!