A 2020-21-es tanévben a Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programjához közel 1500 oktatási intézmény csatlakozott, így 7000 pedagógus vesz részt a programban, ami 100.000 gyereket érint. Közülük 111 oktatási intézmény működik Borsod-Abaúj-Zemplén megyében.
A Jobb Veled a Világ Alapítvány Boldogságóra programja a pozitív pszichológia kutatási eredményeire épített élménypedagógiai módszertan, melynek hatékonyságát az ELTE PPK empirikus kutatásokkal igazolta.
A program mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk.
Határtalan öröm számunkra, hogy évről-évre növelni tudjuk a programhoz csatlakozó oktatási intézmények számát. A boldogságórák célja nem az, hogy problémamentes életmodellt állítson a fiatalok elé, hanem, hogy vezérfonalat adjon az iskolásoknak, hogy könnyebben nézzenek szembe a kihívásokkal, képesek legyenek megbirkózni a problémákkal, valamint a testi-lelki egészségmegtartás tényezőinek tanulmányozására adjon lehetőséget
A program fővédnöke a kezdetektől Prof. Dr. Bagdy Emőke.
„A boldogságórákon részt vett tanulók optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük. Tudományosan bizonyított, hogy a boldogságórák hozzájárulnak a gyermekek pozitív lelki fejlődéséhez és belső jóllétéhez.”
erősítette meg Prof. Oláh Attila, ELTE, a Pozitív Pszichológiai Kutatócsoport vezetője, a program védnöke.