Sajtóközlemény
Miután az MVK Zrt. vezetése nem képes úrrá lenni a mára tragikussá vált helyzeten, sőt a társaság olyan járatritkítást jelentett be, amely összeegyeztethetetlen mind az utazók igényeivel, mind a társaság küldetésével, Veres Pál polgármester úgy döntött, hogy polgármesteri biztosi pozícióra haladéktalanul válságmenedzsert nevez ki, akinek elsődleges feladata lesz, hogy a lakosság bevonásával tegye rendbe a mára kaotikussá vált miskolci tömegközlekedési helyzetet.
A polgármester a szakmai szervezetekkel és szövetségekkel is együttműködve keres megoldást a tarthatatlan állapotokra, miután az MVK Zrt. az elmúlt napokban semmilyen eredményre nem jutott a helyzet kezelésében, hiába ajánlott fel és biztosított a Városháza minden segítséget.
Veres Pál polgármester elkötelezett abban, hogy a VEKE bevonásával, a miskolciakkal együttműködve és biztosítva a szükséges forrásokat, Miskolcon olyan tömegközlekedés jöjjön létre, amely fenntartható, és eleget tesz a miskolci utazók igényeinek.
A polgármester elkötelezett abban is, hogy az elmúlt napok történései alapos kivizsgálást és a felelősség haladéktalan megállapítását is igénylik, mert megengedhetetlen, hogy egy miskolci, önkormányzati társaság ennyire alacsony színvonalon teljesítsen.
A problémák, amelyek miatt a miskolci utazók ma szenvedni kénytelenek, az elmúlt időszak nemtörődöm és sokszor súlyosan szakmaiatlan vezetésének egyenes következményei, amelynek helyrehozására a jelenlegi MVK Zrt., vezetésnek is már kilenc hónap állt a rendelkezésére. De érezhető javulás nem történt, mi több mára tarthatatlanná vált a helyzet. A sofőrhiány, a megoldatlan finanszírozás, a kialakult bérfeszültség és a tragikusan rossz tervezés nem újkeletű problémák, elég csak megkérdezni a vállalat dolgozóit, vagy az utasokat.
Mint ismeretes Veres Pál polgármester azonnali intézkedést kért kedden az MVK Zrt. vezetésétől, mivel az évek óta fennálló sofőrhiány miatt kényszerből bevezetett őszi menetrend, járatritkítás káoszt okozott Miskolc tömegközlekedésében. A polgármester akkor ígéretet kapott a közlekedési vállalat vezetőségétől, hogy hétfőtől pozitív változások lesznek a menetrendben: hétköznapokon a napi 90 járat helyett már 120-at indít az MVK Zrt.
A Polgármester kedden a cég sofőrjeit képviselő szakszervezeti vezetőkkel is találkozott, akik arra hívták fel figyelmét, hogy a sofőrhiány több mint három éve probléma, de hiába jelezték ezt a korábbi városvezetésnek. Most azonban elmondták javaslataikat is, hogyan lehetne a hiányzó szakembereket pótolni a cégnél. Ezek alapján a polgármester a kialakult helyzet megnyugtató lezárására a következő rövid távú intézkedésekhez járult hozzá: egyszeri jutalom hóközi kifizetését rendelte el. Valamint: hasonlóan több városi közösségi közlekedési társaság gyakorlatához, a bérpótlék minél nagyobb mértékben történő alapbéresítését tartja szükségesnek a Kollektív Szerződés módosításával. Ezentúl a CNG üzemű autóbuszok után is üzemanyag megtakarítás juttatást kapnak a sofőrök, illetve az MVK-s munkavállalók hozzátartozói részére is biztosítson bérletet a cég.
A tűzoltáson túl kérte a vállalat vezetőit, készítsenek operatív programot, a létszámhiány kezelésére. Utasította a MVK Zrt. illetékeseit, hogy akár társszervezetek és/vagy vállalkozók bevonásával mielőbb töltsék fel a sofőrlétszámot a város tömegközlekedési igényeinek megfelelően, amihez az önkormányzat haladéktalanul biztosítja a szükséges forrásokat.
Mivel az MVK Zrt. vezetése nem tartotta magát a megbeszéltekhez, Veres Pál polgármester a fentieknek megfelelően döntött.