Augusztus 3-tól, szombattól hétvégenként ismét Zugló vasútállomástól egészen az Orczy térig meghosszabbított útvonalon közlekedik a 72-es trolibusz, részben a troli-felsővezetéktől függetlenül. Az útvonal-hosszabbítást az teszi lehetővé, hogy a 72-es vonalon ezeken a napokon kizárólag olyan modern, nagy teljesítményű akkumulátorral rendelkező trolibuszok állnak forgalomba, amelyek több mint 4 kilométert is képesek megtenni felsővezeték nélkül. 2017-ben már sikeresnek bizonyult a BKK kísérleti hálózatfejlesztése, amellyel új, környezetbarát észak-déli és belvárosi közösségi közlekedési kapcsolatot alakított ki, bővítve a Városliget és a Terézváros felől a közvetlen eljutási lehetőségeket a belváros több forgalmas csomópontja felé. A BKK elkötelezett a környezetbarát elektromos közlekedési megoldások iránt. Ahogy eddig is, a jövőbeni fővárosi jármű- és hálózatfejlesztések során is kiemelt szempont lesz a környezetbarát közlekedési módok előtérbe helyezése innovatív eszközökkel. Az ilyen és a hasonló intézkedések távlati célja olyan új, átszállásmentes utazási kapcsolatos kialakítása, amelyek által növelhető a belvárosban a károsanyag-kibocsátástól mentes elektromos közlekedés részaránya.
A 72-es trolibusz augusztus 3-tól, szombattól hétvégenként és ünnepnapokon ismét ideiglenesen meghosszabbított útvonalon viszi az utasokat. A trolibusz Zugló vasútállomástól az Arany János utca M megállóhelyig menetrend szerinti útvonalán, majd az Arany János utca M és a Kálvin tér M között – a korszerű járművek felsővezetéktől független közlekedési képességét kihasználva – a 9-es busz vonalvezetését követve, ezt követően a 83-as troli felsővezetékére csatlakozva egészen az Orczy térig halad.
A fővárosi forgalomban 2015 vége óta vesz részt az a 36 korszerű, alacsonypadlós, légkondicionált Solaris–Škoda trolibusz, amelynek a felsoroltak mellett további előnyös tulajdonsága, hogy nagyteljesítményű akkumulátorának köszönhetően akár 4 kilométeres távolságot is meg tud tenni troli-felsővezetéken kapott áram nélkül. A BKK és a trolibuszokat üzemeltető BKV üzemviteli tapasztalatokat gyűjt a járművek felsővezeték nélküli haladási képességének kihasználásával több alkalommal és helyszínen: a 72-es trolibusz hétvégi vonalhosszabbítása, és a CITY-troli járat hétvégi közlekedése, a Szabadság híd nyári hétvégi lezárásakor a kiskörúti villamosok helyettesítése, illetve a 79-es trolibusz Kárpát utcai felsővezeték nélküli útvonalának használata során is. A tapasztalatok ismeretében a BKK olyan hálózatfejlesztési javaslatokat alakít majd ki, amelyek segítségével új, átszállásmentes utazási kapcsolatok jönnek létre, a belvárosban pedig növelhető a károsanyag-kibocsátástól mentes, elektromos közlekedés részaránya.