Megérkeztek az első magyar dinnyeszállítmányok a Lidl Magyarország raktáraiba, mellyel kezdetét veszi az idei magyar dinnye szezon az áruházakban. Az áruházlánc célja, immáron hetedik éve ugyanaz: a lehető legnagyobb mennyiségű kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt. A Lidl Magyarország a 2018-as dinnyeszezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített a hazai és exportpiacokon.
A hűvös és esős időjárási viszonyok miatt idén júliusra tolódott a hazai dinnyeszezon indulása. A mai nappal megkezdődött a magyar termesztésű gyümölcsök szállítása a Lidl raktáraiba, első körben a hazai beszállítók a magvas görögdinnyéket szállítják, majd a következő érési hullámban érkeznek a magszegény, mini és sárga bélű görögdinnyék is. Évről évre nő a kiváló minőségű hazai görögdinnye iránti kereslet: míg tavaly itthon a 7200 tonnát meghaladó, azaz közel azonos mennyiségű magyar görögdinnye fogyott az áruházakban, mint az előző év azonos időszakában, addig a külpiacokon értékesített mennyiség közel 12 százalékos növekedést mutat. Ez azt jelenti, hogy a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével közel 4500 tonna görögdinnyét exportáltak, mintegy 400 millió forint értékben, mely a növekedés mértékét tekintve 27 százalékot jelent.
A magyar görögdinnyék a cseh, a litván és a szlovák Lidl áruházakban kerültek értékesítésre, ahol a legkeresettebb a vásárlók körében a magszegény görögdinnye volt, amely exportja közel 60 százalékos növekedést mutat a 2017-es évhez képest.
Ez a növekedés a magyar görögdinnye kiváló minőségének, jó hírnevének, valamint a Lidl azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar termelők termékeit külpiacokon is helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét.
„Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar dinnyetermelők támogatását, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.
Az áruházlánc stratégiai célja, hogy minél több magyar áru kerüljön a boltjaiba. Ezért indította útjára 2013-ban A Lidl a magyar beszállítókért programját, amelynek célja a vállalat hazai beszállítói körének növelése, a magyar vállalkozások segítésén keresztül a magyar gazdaság támogatása. A program sikerét mutatja, hogy jelenleg közel 400 hazai beszállítóval dolgozik együtt az áruházlánc.