2025. 05. 9. péntek

Gergely

1 EUR 405 HUF
1 GBP 478 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » Beérett a magyar dinnye! Indul a szezon a Lidl-ben!
royal_magazin_PNG

Beérett a magyar dinnye! Indul a szezon a Lidl-ben!

 Megérkeztek az első magyar dinnyeszállítmányok a Lidl Magyarország raktáraiba, mellyel kezdetét veszi az idei magyar dinnye szezon az áruházakban. Az áruházlánc célja, immáron hetedik éve ugyanaz: a lehető legnagyobb mennyiségű kiváló minőségű magyar görögdinnye értékesítése, ezáltal a magyar termelők támogatása a bel- és külpiacokon egyaránt. A Lidl Magyarország a 2018-as dinnyeszezonban közel 12 000 tonna magyar görögdinnyét értékesített a hazai és exportpiacokon.

A hűvös és esős időjárási viszonyok miatt idén júliusra tolódott a hazai dinnyeszezon indulása. A mai nappal megkezdődött a magyar termesztésű gyümölcsök szállítása a Lidl raktáraiba, első körben a hazai beszállítók a magvas görögdinnyéket szállítják, majd a következő érési hullámban érkeznek a magszegény, mini és sárga bélű görögdinnyék is. Évről évre nő a kiváló minőségű hazai görögdinnye iránti kereslet: míg tavaly itthon a 7200 tonnát meghaladó, azaz közel azonos mennyiségű magyar görögdinnye fogyott az áruházakban, mint az előző év azonos időszakában, addig a külpiacokon értékesített mennyiség közel 12 százalékos növekedést mutat. Ez azt jelenti, hogy a magyar dinnyetermelők az áruházlánc segítségével közel 4500 tonna görögdinnyét exportáltak, mintegy 400 millió forint értékben, mely a növekedés mértékét tekintve 27 százalékot jelent.
A magyar görögdinnyék a cseh, a litván és a szlovák Lidl áruházakban kerültek értékesítésre, ahol a legkeresettebb a vásárlók körében a magszegény görögdinnye volt, amely exportja közel 60 százalékos növekedést mutat a 2017-es évhez képest.
Ez a növekedés a magyar görögdinnye kiváló minőségének, jó hírnevének, valamint a Lidl azon stratégiai törekvésének köszönhető, hogy a magyar termelők termékeit külpiacokon is helyzetbe hozva javítsa a magyar dinnyeágazat helyzetét.

„Kiemelten fontosnak tartjuk a magyar dinnyetermelők támogatását, így biztosítva számukra nemcsak a hazai, hanem a külpiacokon való megjelenés lehetőségét is, ami pedig mind biztosabb megélhetést, töretlen szakmai fejlődési lehetőséget biztosít számukra” – mondta Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc stratégiai célja, hogy minél több magyar áru kerüljön a boltjaiba. Ezért indította útjára 2013-ban A Lidl a magyar beszállítókért programját, amelynek célja a vállalat hazai beszállítói körének növelése, a magyar vállalkozások segítésén keresztül a magyar gazdaság támogatása. A program sikerét mutatja, hogy jelenleg közel 400 hazai beszállítóval dolgozik együtt az áruházlánc.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

NAV: Egy kulcs kálváriája
Zárjegy nélküli cigaretta, csaknem húsz kilogramm fogyasztási dohány és ismeretlen eredetű alkohol került elő egy vendéglátóhely zárt ajtója mögül. Az…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés
PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal cookie-kat használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújtsuk Önnek. A cookie-adatok a böngészőben tárolódnak, és olyan funkciókat látnak el, mint amikor felismerik Önt, ha visszatér a webhelyünkre, és segítenek nekünk annak megismerésében, hogy melyek a webhelyünk látogatóink számára leghasznosabb részei. Köszönjük, ha lehetővé teszi számunkra ezen cookie-k használatát!