I. Nyíregyháza Rallye
Tim Gábor – Timár Tamás
Opel Adam R2
2018.11.09-11.
Vele készítettem az interjút kérem, olvassák.
Túl van Farkas Kálmán a versenyzőivel és a csapatával 2018 utolsó Rallye2 megmérettetésén. Abszolút öt, és kategória második helyet szerezte meg Tim Gábor, Timár Tamás navigálásával az Opel Adam versenyautóval az I. Nyíregyháza Rallye-n.
A verseny a gépátvételek után rajtceremóniával vette kezdetét, ami nyíregyháza főterén zajlott, majd nekivágtak az első gyorsnak, amit a belvárosban rendeztek meg. Miként tudtak körbe találni abban a ködben?
– Ahogy megbeszéltük, óvatos kezdés volt, de így pompás az eredmény! A 44 csapatból a hatodik helyen voltunk! Pont így képzeltük! Nem volt elég idő a ködbe való haladáshoz jó navigációt írni, no meg a lámpával is határozatlanok voltunk! Semmit nem láttunk, mert az egekbe világított!
Nem jól kezdődött számotokra a szombati verseny, bő két perc büntetést mértek ki a fiúkra. Mi is történt?
– Hatalmas hátrányt jelentett a 13perc késés 2perc 10mp büntivel kezdtünk! A reggeli szervizbe kerékcserével kezdtünk, és sajnos a csonkállványba az egyik tőcsavar befelé betekeredett, és elérte a féket, amit blokkolt, és nem forgott a kerék! Igen megviselte a menetelés az erőltetés, tehát le kellett bontani az egészet, és belül, kívül flexxel levágni! Egy csavarral kevesebbel teljesítettük az egész rallyt ettől fogva! Tanúság: át kell vizsgálni a gyári új csonkállványokat is, mert nem volt menetrögzítőzve egyik tőcsavar sem! Nem tudtuk, hogy a Holczeréknál ez nem divat, de megoldottuk, és belefértünk a 20 percbe, így a többiek után eredhettünk!
Kategóriában négy szakaszgyőzelmet hoztak össze a fiad a szombati nap során. Ilyen jó itinert írtak, és az Adamka is jól viselkedett?
– Nem volt ez ilyen egyszerű, mert bizony nagyon elkeseredettek voltunk! Aztán egymást bátorítva azt mondtuk próbáljuk meg, nagyon hosszú ez a verseny, bármi lehet! Volt rá már erre eset, hogy az utolsóból első lett! Jól is gondoltuk, mert ha a két gyorsot nem törlik, bizonyára nyerünk! Hol haladtunk felfelé a tabellán, törtünk felfelé, mint a buzgár a földből! Az első kör után 3-6.helyeket hoztunk, és 11-.re jöttük fel az utolsó helyről. Késő hittük el, hogy meg lehet nyerni! Az utolsó hozzánk képest már 17percre volt! Megcsillant a remény. Egy príma szerviz után, eltökélten indultak ki a fiúk a következő négy gyorsra. Nem volt veszteni valónk. Meg kellett mutatni mit tudunk, csak az az egy szempont érvényesült, defekt nélkül érjenek be! Mondjuk ez sem semmi! Rögtön a 25km-es gyorson mentünk egy űridőt, amire mindenki odafigyelt, kezdték a tempót fokozni! De jött a hír, a sok panaszkodó miatt, etapra teszik az összes gyorsot. Ismét nem örültünk neki. Később azonban kiderült, hogy kettőt töröltek. Ez nekünk pont feküdt volna! Mivel az elejének fél perceket adtunk, ezért ki is adta mindig az első helyet a gyorsokon. Ráadásul körbe verték egymást, így minden adott volt a jó helyezésre. Azonban kivették etapra nincs mit tenni. Ennek ellenére nagyon szép helyezést értünk el!
Összességében, hogy értékeled a versenyt? Az éves bajnokságban hol végeztek a versenyzőid?
– Éves szinten, azonban maradtunk az abszolút 5. kategória 3. helyen. A legfontosabb, hogy küzdelemből kiválóra vizsgáztunk. Izgalmas verseny volt! Úgy indultunk neki az utolsó futamnak, hogy megmutatjuk, velünk számolni kell! És ez sikerült is. Elégettek vagyunk összességbe mindennel. Látjuk, hogy jövőre fel tudjuk venni a harcot a dobogó első három hely egyikére. Bizakodóan nézünk a jövő elé! Kialakult szépen a rutinunk nagy része, mint versenyzésbe, mind a szervizelésbe!
Hogyan tovább az idén és 2019-ben?
– Év végére pedig még a szurkoló táborunknak lesz több meglepetés is. Figyeljétek a médiánkat hamarosan jövünk a következő hírekkel!
Így év végén méltán megérdemlik az elismerést a bennünk bízó reklám partnereink is, hogy kitartottak mellettünk.
– Hajósi Miklós –