2024. 12. 26. csütörtök

István
1 EUR 412 HUF
1 GBP 497 HUF
Kezdőlap » Gazdaság » Gazdaság » Fekete péntek – Fogyasztóvédelem: a tudatosság a Black Friday akcióknál is fontos

Fekete péntek – Fogyasztóvédelem: a tudatosság a Black Friday akcióknál is fontos

A fogyasztói tudatosság és a tájékozottság fontosságára hívja fel a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) a figyelmet a közelgő Black Friday akciókhoz kapcsolódóan.

Az MTI-hez szombaton küldött közleményben kiemelték, a nulla százalékos kamatnál is minden esetben meg kell győződni a THM (teljes hiteldíj mutató) mértékéről, ami mutatja, hogy valójában mennyibe fog kerülni a hitel az összes egyéb felmerülő költséggel együtt.

Előfordul, hogy a webáruházak és a hagyományos boltok az akció előtti napokban felemelik a termékek árát, majd abból számítják az akció mértékét, így ha valaki már előre tudja, hogy milyen árucikkeket szeretne megvásárolni, érdemes napokkal korábban áruösszehasonlító oldalakon utánanézni az aktuális áraknak, és ezek figyelembe vételével nézegetni az akciós árakat – tanácsolják a fogyasztóvédők.

Az akciós hitelnél meg kell győződni a hitelfelvétel előtt, hogy a kedvezmény mely termékre, kondícióra vonatkozik, melyek az igénybevétel feltételei, és milyen időszakban benyújtott hitelkérelemre vonatkozik – írják a közleményben.

A szavatossági szabályok a hitellel, akár hitel felvétel nélkül vásárolt akciós termékre is vonatkoznak, hibás termék esetén a fogyasztó szavatossági igényt érvényesíthet a kereskedőkkel szemben. Nem helyes az a kereskedői magatartás, amely szerint “akciós árut nem cserélünk”. Akár üzletben, akár internetről rendel a fogyasztó a terméket, ha hibásnak bizonyul, a kereskedő nem követelheti meg, hogy azt a vevő eredeti, gyári csomagolásban küldje vissza, ez a feltétel jogellenes – ismerteti a FEOSZ.

A fekete péntek (eredeti, angol nevén Black Friday) a hálaadást követő péntek elnevezése az Egyesült Államokban, amely ott több évtizede hagyományosan a karácsonyi bevásárlási szezon kezdete, amikor a kereskedők rendkívüli kedvezményeket kínálnak.

Az elmúlt néhány évben Magyarországon is egyre több kereskedő jelentkezik Black Friday akciókkal. A fektete péntek súlya az internetes kereskedelemben nagyobb, egyes várakozások szerint a webáruházak idén novemberi forgalma megközelítheti a 60 milliárd forintot. A GKI Digital felmérése szerint tavaly a webshopok 62 százaléka kapcsolódott be az akcióba, idén ez az arány akár 80 százalék is lehet.

– MTI –

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Designjurta a Cserhát szívében
Magyarország rejtett kincse, Farkaskútvölgy egy újabb attrakcióval gazdagodott. Csíkszentmihályi Benjámin építész legújabb munkája egy hazánkban egyed…

Facebook

Időjárás

Hirdetés

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp

Hirdetés
Hirdetés