Juhász Csaba – Juhász Zsolt
A hétvégén egy megújult Renault Megane 2.0 RS-el állsz rajthoz a HELL 23. Miskolc Rally-n. Csabával, a pilótával beszélgetek.
Idén már tesztelted pár helyszínen a versenyautót. Mit is tudhatunk róla? Miben változott meg?
– A fékrendszer lett felújítva és sokkal hatékonyabb lett fék. Ez apró módosításoknak köszönhető. Sokat dolgoztunk a futóművön, de ez még nem az igazi. Nem sikerült hozzáhangolni a magyar pályákhoz. Jelenleg is dolgozik az FRT Team a lengéscsillapítókon, reméljük sikerül finomítani a beállításokon.
Prológgal veszi kezdetét a verseny, amit ha jól tudok, te kedvelsz.
– Nagyon szeretem a salakos prológot, bár ennek az autónak ez a talaj nem kedvez. Ettől függetlenül nagyon várom és remélem, hogy sok néző lesz idén is, mert mindig fergeteges hangulatot teremtenek.
Legendás szakaszokon fogtok autózni. Melyek és miért tetszenek ezekből neked?
– Szerencsére itt Miskolc környékén nekem mindegyik pálya tetszik. Van tempós, technikás szakasz. Ezen a versenyen mindenki megtalálhatja azt, amiért szeret rallyzni. Egy kis eső még jó lenne. Az megadná a verseny zamatát.
Ez a verseny merőben eltér az eddig megszokottól. Óriási „verseny távval” nem kis kihívás elé állítja majd a versenyszerelőket, hogy miként is oldják meg az üzemanyag kérdést. Ti miképp fogjátok tudni orvosolni azt, hogy célba érjetek a tankban lévő naftával?
– Szerencsére a Megane etapon jól fogyaszt, így 1-2 liter benzin még maradni fog a tankban, mire célba érünk.
Ez a verseny a 2017-es rally szezon nyitója. Miképp is szeretnétek szerepelni rajta?
– Nem mentem még ezzel a kocsival a magyar mezőnyben. Lényeges kérdés a futómű. Ha az összeáll, akkor remek kis versenyt futhatunk.
Az első nap végén már okosabbat leszünk.
– Hajósi Miklós –