Tejelünk és hátulról szeretjük
A tipikus magyar utazó belföldön érzi magát elemében, s inkább a luxust, kényeztetést, valamint a bőséges étkezéseket részesíti előnyben a visszafogottsággal és egészséges táplálkozással szemben. Ha pedig mindennel elégedett, szívesen jattol – derült ki a Szallas.hu rendhagyó kutatásából.
Milyen vendég a magyar, s ha csupán két véglet közül lehet választania, akkor melyik számára a szimpatikusabb? Ezt vizsgálta egy képzeletbeli utazás alkalmával az Év Szállása verseny végéhez közeledve a Szallas.hu. „Arra voltunk kíváncsiak, hogy a magyarok számára milyen az ideális kikapcsolódás, ezért megkértük őket, hogy válasszanak 13+1 egyszerű, a két jellemző végletet megfogalmazó állítás közül. Persze a kutatást nem kell véresen komolyan venni, mi magunk is inkább az évbúcsúztatás megalapozására szántuk” – mondta Pálinkás János, kreatív vezető.
Közel 3500 válaszadó alapján így rajzolható meg a tipikus magyar utazó profilja:
1. Nekünk a Balaton a Riviéra: A tipikus magyar nyaraló itthon érzi magát elemében, a válaszadók kétharmada szívesebben utazik belföldre, mint külföldre.
2. Inkább pompa, fény és csillogás: Szálláshelyként szívesebben választanánk luxust (54%), mintsem vadregényest.
3. Kis kedvencek nélkül: Nyaralásra szinte biztosan nem vinnénk házi kedvencet (94%).
4. Utálunk csomagolni: Ha tehetnénk, csak a legszükségesebb dolgokat pakolnánk be (81%).
5. Borral vigad a magyar: A szálláshelyre érkezve inkább egy pohár bort hörpintenénk le szívesen (84%) sör helyett.
6. Ami csak belénk fér: A vacsora inkább legyen bőséges, kiadós (52%), mintsem egészséges.
7. Későn fekszünk, későn kelünk: A magyarok kétharmada inkább bagoly (65%), mintsem pacsirta, vagyis későn fekszik és későn kel.
8. Hason jön az édes álom: Nyugovóra térve inkább a hason alvás a nyerő (56%).
9. Higiénia hipergyorsan: Ébredés után a tipikus utazó a gyors tisztálkodás híve, vagyis inkább a zuhanyzást preferálja (85%) a káddal szemben.
10. Hátulról szeretjük: Fogmosáskor kétharmadunk a fogkrémet a tubus végéről kezdi kipasszírozni, egyharmadunk pedig ott, ahol éppen kézre áll.
11. Nem vagyunk mi angolok: Reggelihez az ideális kísérő a kávé, a többség (63%) ezt választaná a teával szemben.
12. Rend a lelke: Szálláshelyének elhagyása előtt szinte minden magyar (98%) kicsit rendbe szedné a szobát, például beágyazna.
13. Túra helyett wellness: Napközben az ideális program passzív (69%), a pihenésről és kényeztetésről szól inkább, minthogy megmásznánk a közelben lévő hegyet.
14. Szívesen jattolunk: Ha minden rendben volt és elégedettek voltunk a kiszolgálással, akkor nagy valószínűséggel borravalót is adnánk (72%).
TUDTA?
• Minél fiatalabb valaki, minél nagyobb településen él és minél iskolázottabb, annál inkább utazna külföldre – de minden demográfiai szegmensben gyakrabban választanának belföldi úti célt.
• Gyakran korholják a nőket, hogy mindent bepakolnak utazáskor, de csak 22%-uk nyilatkozott így magáról. Igaz, ez így is majdnem kétszer nagyobb arány, mint a férfiak körében (13%).
• Mindössze minden negyedik férfi választaná a sört a bor ellenében. A nők még inkább borosak: csak nyolcból egy nő választana sört. Az iskolázottság növekedésével a bort preferálók aránya is nő.
• A nők inkább az egészséges és diétás ételeket preferálják, míg 3 férfiből 2 a bőséges és laktató vacsora mellett döntene. A fiatalabbak, iskolázottabbak és a nagyobb településeken élők jobban kedvelik a reformkonyhát.
• Bizonyára nem meglepő, de a korral egyre inkább pacsirtává válunk: az idősebbek korábban fekszenek és kelnek.
• A férfiak inkább fekszenek háton, a nők pedig hason. Minél fiatalabb valaki, annál inkább szeret a hasán feküdni.
• A fogkrém tubusát a kor előrehaladtával egyre precízebben nyomogatjuk a végén.
• 3 nőből 2 a kávét választja reggel a tea ellenében. Gondolta volna, hogy a férfiak közt csak 56% voksolt a kávé mellett?
• A budapestiek, a diplomások és az idősebbek kevésbé jattolnak egy szállodában.
A Szallas.hu statisztikájának háttere:
A Szallas.hu online kutatás keretében vizsgálta a magyarok vendéglátással kapcsolatos véleményét, melyben összesen 3353-an vettek részt. Az adatfelvételre 2016. november 11. és 2016. november 22. között került sor. A kutatás nem reprezentatív.