Új arculat, felhasználóbarát honlap és a vár egyediségét kiemelő motívumok – sok újdonságot tartogatott a Diósgyőri vár mai sajtótájékoztatója, amelyen teljesen új oldaláról ismerhettük meg a 2014-ben felújított középkori várat.
A Diósgyőri vár arculata november elején debütált az új honlappal együtt, de már a nyár folyamán is találkozni lehetett annak képi elemeivel és stílusjegyeivel. A nagyszabású megújulás célja az volt, hogy előtérbe állítsa a vár egyedülálló hangulatát, és rávilágítson időtlen értékekre, amelyek összekötik a történelmi alakok sorsát a mai emberekével is.
„Azzal, hogy 2014-ben a Diósgyőri vár teljes épületrészeit rekonstruálták, lehetőségünk nyílt arra, hogy élményszerűbben jelenítsünk meg a történetét, az új arculat pedig azt szolgálja, hogy az emberi sorsok, amelyeknek a vár tanúja volt az évszázadok során, közelebb kerüljenek a látogatókhoz.” – hangsúlyozta Novák Irén, a Diósgyőri várat üzemeltető Miskolci Kulturális Központ Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Az új arculati koncepció a hagyományokból építkezik, és azokból a történetekből, amelyek visszatérő elemek a vár múltjában. A Diósgyőri vár tanúja volt békekötéseknek, jól megérdemelt pihenésnek, a középkori királyi család életének, és nem túlzás azt állítani, hogy örök szerelmeknek is. A királyi párok életét, sorsát a dinasztikus politika irányította, kevés teret hagyva az igazi érzelmek számára. Épp ezért különös és szép játéka a sorsnak, hogy a Diósgyőri várban megforduló királyi párok közül az első és az utolsó: Nagy Lajos és Kotromanić Erzsébet, valamint II. Lajos és Habsburg Mária, a középkori házasságokban oly ritka, igaz szerelemmel szerette egymást.
A vár új motívumrendszerében II. Lajos és Habsburg Mária szerelmét fedezhetjük föl, különösképpen az arany szív történetét, amely kiemeli a vár azon szerepét, hogy történelem során a királynék jegyajándékaként ismerték, és egy olyan „menedékként” ahol nem csupán a birodalmi gondok, hanem a családi hétköznapok várták a királyi párt. Az egymás iránti szeretet és hitvesi hűség, amelynek „titkát” a Diósgyőri vár is őrizte az évszázadok során, a mai látogatókhoz is közelebb hozza a történelmi alakok sorsát és motivációit.
A Diósgyőri vár arculata a közönség elismerését már elnyerte, hiszen Közönségdíjas lett a Design hét keretein belül meghirdetett Arthungry versenyen. A hazai kreatív alkotó és művészeti szakmát összefogó közösségi és portfólió oldalon összesen 253 db pályamunkát neveztek, a vár pályázata pedig toronymagasan elnyerte a közönség elismerését, és Arany tetraéder díjjal gazdagodott.
A megújulás egyik legfontosabb eleme a Diósgyőri vár honlapjának fejlesztése volt, amely számos felhasználóbarát funkcióval gazdagodott. A látványos vizuális felület, online jegyértékesítés, reszponzivitás, az összeköttetés a közösségi csatornákkal, valamint a gazdag tartalom mellett szembetűnő elem a közvetlen stílusú várblog, amely érdekességeken, hangulatképeken keresztül mutatja be a vár hétköznapjait.
Novák Irén ügyvezető elmondta, folytatják a közönségbarát fejlesztéseket és remélik, a vár az Év honlapja megmérettetésen is eredményesen szerepel majd.