Az adidas már korábban csatlakozott az óceánokba kerülő műanyagszemét ellen küzdő Parley for the Oceans kezdeményezéshez.
Az együttműködés eredményeként most két legendás futball klub, a Bayern München és a Real Madrid mezeit, valamint az UltraBOOST Uncaged futócipő modellt is elkészítették az óceánokból kihalászott műanyag hulladékból. Ez csupán az első lépések egyike volt: a márka hosszú távú céljai között szerepel, hogy kizárólag újrahasznosított műanyagot használjanak gyártásnál.
A most megjelent labdarúgó mezek és az UltraBOOST Uncaged futócipő az első tömeggyártású termékek, melyek Parley óceáni hulladékból készültek. Az alapanyagot a Parley kampányának részeként halászták ki a Maldív-szigeteket övező vizekből, azzal a céllal, hogy felhívják a figyelmet az óceánok túlzott szennyezésére és egyúttal átfogó megoldást kínáljanak erre a problémára.
Az adidas x Parley labdarúgó mezeket a csapatok hivatalos mérkőzésen is viselni fogják: a Bayern München játékosain a november 5-i 1899 Hoffenheim elleni meccsen, míg a Real Madrid gárdáján a november 26-i Real Sporting de Gijón elleni összecsapáson lesz látható a különleges viselet. Ezek teljes mértékben műanyag tengeri törmelékből készültek, míg a mezfeliratok vízalapú környezetbarát nyomatokból lesznek. Az egyediség jegyében a klubok logói, a három csík és a szponzor logók színe a fehér Real Madrid és a vörös Bayern München szereléseken is a mez alapszínével megegyező lesz.
A 7000-res darabszámban elérhető UltraBOOST Uncaged Parley futócipők kötött felsőrésze óceáni műanyagból (Ocean PlasticTM – 95%) és újrahasznosított poliészterből (5%) áll össze. Egyéb részeit – fűzők, a sarok elemei, valamint a bélés – szintén újrahasznosított anyagokból készítették, míg designját az óceánok hullámai ihlették.
„Ez csak az első lépések egyike a Parley for the Oceans csapatával megkezdett közös utunkon. Amellett, hogy az adidas az első márka, amely tömeggyártású terméket készít tengeri hulladékból, ennél hosszabb távú terveink vannak. A megkezdett út akkor ér majd véget, amikor teljesen kivontunk az ellátási láncunkból az érintetlen műanyagot” – mondta el Végső Péter, az adidas brand marketing menedzsere.
„Az öko-innováció terepe még rengeteg lehetőséget tartogat. Amellett, hogy felhívjuk a figyelmet az újrahasznosításra, már a műanyag szennyezés elleni konkrét gyakorlattal is rendelkezünk. Az adidas és a Parley közös mozgalma arra szólít minden vásárlót, sportolót, csapatot és szurkolót, hogy tudatosan csökkentse a természetbe jutó szennyező anyagot mértékét” – tette hozzá Végső Péter.
Az adidas 2017-es célkitűzése, hogy legalább 11 millió, a Parley tisztító hálózata által kihalászott műanyag palackot használjanak fel magas minőségű sportruházatok készítésére. Ez a terv egy nagyobb volumenű elkötelezettség része: a márka célja, hogy a fenntarthatóság jegyében egyre inkább átálljon az újrahasznosított alapanyagok használatára, és hogy ipari sztenderddé tegye az öko-innovációt a Parley A.I.R. Stratégia megvalósításával (avoid, intercept, redesign, azaz elkerül, megállít, áttervez), melynek lényege, hogy véget vessen a tengeri műanyag szennyezésnek.