Eredményesen zárult a „Testmozgás az iskolában” (TE IS) Program. Az elmúlt több mint 1 évben országszerte 144 hátrányos helyzetű térségben működő iskolában zajlott az európai uniós támogatással megvalósuló projekt, amelyben több mint 60.000 rendszeresen bevont diák, 288 pedagógus, 56 tréner és szupervizor, valamint közel 1500 diákönkéntes tevékenykedett. Az intézmények az emberi erőforrás fejlesztésén túl tárgyi eszközöket is kaptak a mozgáshoz kapcsolódó 30.250 projektesemény lebonyolításához.
A TE IS Program célja, hogy a diákok saját maguk álmodják és valósítsák meg a legkülönfélébb sporteseményeket, játékokat, és tegyék mindezt önkéntesen, egymást bevonva, igazi, közösségi élményt teremtve. A program egymás elfogadására, a részvétel, a bevonódás értékeire épít. Arra kívánta felhívni a figyelmet, hogy a tanulás ideje nem csupán a tanóra, hanem az iskolában töltött idő egésze. Fontos, hogy a „köztes időkben”, a szünetekben a diákok szintén számos, a mindennapi élethez szükséges készséget sajátíthatnak el.
Az elmúlt több mint egy év tapasztalata szerint a program hatására a diákok akaratereje, viselkedéskultúrája számottevően fejlődött, ezáltal az iskolák élete is megváltozott. Javult a magatartás, a szorgalom, ami pozitív hatással volt a tanulmányi munkára is.
„Az állami fenntartású intézményekben kifejezetten lényeges, hogy olyan útravalót adjunk a tanulók számára, amellyel később a hétköznapokban és a munka világában is helyt tudnak állni. A projektnek köszönhetően elsősorban azok a tanulóink vehettek részt ebben a modellprogramban, akik hátrányos helyzetű térségekben élik mindennapjaikat.” – hangsúlyozta Hanesz József, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke.