2024. 11. 25. hétfő

Katalin
1 EUR 410 HUF
1 GBP 491 HUF
Kezdőlap » Hírek » Sport » Budapest Jump

Budapest Jump

Sebestyén Péter 2015-ben nagy lehetőséget kapott a Team Pedercini Kawasaki gyári csapatánál a Superbike világbajnoki sorozat, Superstock1000 kategóriában,  amit 2016-ban is folytatás követ.

Sebestyén Péternek (20) jó kilátásokkal zárult a 2015-ös tanuló szezon, a gyári Kawasaki által támogatott olasz csapatnál a Team Pedercini -nél.

Managere, Stefano Favaro – Budapest Jump CEO, aki 2015-ös évtől hivatalosan is a szárnyai alá vette a versenyzőt elmondta, hogy – „Péter az elmúlt években folyamatosan fejlődött és most is megmutatta, hogy lehetőségek rejlenek a fiatal versenyzőben. Ez az év a csapat és Péter számára a tökéletes összeszokás éve volt. A versenyző megtanulta az új motort a legújabb gyári fejlesztésekkel, amiket megkapott a csapat és megtanultak együtt dolgozni a mérnökével. Mindezt az eredményeik is bizonyítják, év közben pontszerzőhely megszerzése, időmérő eredmények és szektor idők a legjobb tizenötben. Nagy csaták, kitartás és akaraterő jellemezte azt a szezont. Péter sajkacsont törésénél az angliai versenyen először azt gondoltuk visszavesz lelkileg belőle, de bebizonyította, hogy igazi harcos – a baleset után két héttel már a következő verseny rajtrácsán állt. Nagyon élveztem ezt az évet, hogy újra benzingőzben voltam, sokáig vártam, hogy egy fiatal mellé álljak, most úgy érzem megérte! Sok munka van előttünk, de közösen építkezünk és nagy reményekkel indulunk ebben a versenysorozatban. A gyári csapat adta lehetőségeket Péter jól használta ki ebben az éveben, sokat tanult belőle. A jövő év még sok meglepetést tartogathat.”- nyilatkozta Stefano Favaro, aki már egy világbajnokot adott Magyarországnak, Talmácsi Gábor személyében.

Sebestyén korábban a BMW Racing Team Toth csapatában ifj. Tóth Imre mellett, Rizmayer Gáborral együtt versenyzett. Idén, a 2015-ös szezonban Sebestyén Péter volt a harmadik versenyző, Tóth és Rizmayer mellett, aki büszkén és joggal képviselhette  Magyarországot a motorsport világában egy világbajnoksági sorozatban. Sebestyén nagy lehetőséget kapott, Talmácsi Gábor után ő az, aki világversenyen gyári támogatott csapattal vett részt versenysorozatban, ez a FIM SUPERSTOCK 1000 kategória a Superbike világbajnokság sorozatban.  Egy Kawasaki 1000 ccm, 200 LE, 330 km/h motorral vágott neki az évnek és pontszerzéssel zárta első évét.

„Az elmúlt években csak az éltetett, hogy én is ott legyek a legnagyobbak között, ez most Stefano munkájának köszönhetően létrejött. Ebben az évben többet tanultam, mint eddig összesen. Egy gyári csapat teljesen más, az elvárások és a munkakövetelmények is magas szinten vannak. Folyamatosan edzenem kell, és mindig ott lenni fejben, még ha nem is a versenyen vagyunk. Ebben az évben jött ki az erősebb terheléstől az alkar problémám és a baleset sem tett jót, de ez csak megerősített, hogy még többet még keményebben kell dolgoznom jövőre. A csapattal nagyon jól sikerült összehangolódni. A mérnökömmel megtaláltuk a számomra legjobb beállításokat, a gyári fejlesztéseket szerintem jól ki tudjuk most már használni, így a jövő évhez optimistán állok. Köszönöm támogatóimnak, hogy ebben az évemben is kiálltak mellettem és jövőre bebizonyíthatom, hogy bizalmuk nem volt alaptalan.” –  tette hozzá Sebestyén Péter, aki hétvégén befejezte az idei szezont és 3 világbajnoki ponttal a 29-ik helyen zárta a 8 versenyből álló FIM Superstock1000 világbajnoki sorozatot.

A versenysorozatról:

A Superbike-VB és a hozzá tartozó sorozatok: több kategóriából áll, eni FIM Superbike World Championship, a  FIM Supersport World Championship, a  FIM Superstock 1000 Cup és a  FIM Europe Superstock 600 Championship. Ezek a versenysorozatok szériagyártású, de tuningolt motorok küzdelméről szólnak. Itt a riderek utcai motorok megfelelően módosított változataival versenyeznek. A Supersport-ban a 600-asokat mérgősítik, a Superbike-ban, pedig négyhengeres 1000-esek és kéthengeres 1200-asok szerepelnek. A megengedett minimális tömegek magasabbak, mint a MotoGP hasonló kategóriái esetén, egyes technológiák használata tilos (pl. karbontárcsás fék) és a motoroknak homológnak kell lennie az utcai változattal. Az egyes versenysorozat szabályaitól függ a változtatások lehetősége a motorokon.

Érdekesnek találtad? Oszd meg a Facebookon!

Kapcsolódó cikkek

További cikkek

Facebook

Időjárás

Karikatúra

furesz

Legolvasottabb

Hirdetés

Nap vicce

– Hogy hívják a mexikói rigót?
– ???
– Rodrigó!

Forrás: napivicc.hu

Hirdetés
Hirdetés

Horoszkóp