A Nemzeti Adó-és Vámhivatal által kiállított jövedelemigazolás az előző adóévre vonatkozó, a magánszemély éves jövedelmét tanúsító igazolás. Az igazolás kiadásának határideje hat nap, ami adateltérés vagy hiányosság esetén meghosszabbodik. Ennek megfelelően amennyiben pályázathoz, támogatáshoz, ösztöndíjhoz szükséges, akkor érdemes azt – az említett határidővel számolva – korábban igényelni.
Jövedelemigazolás igényelhető személyesen az ország bármely ügyfélszolgálatán, postai úton, vagy elektronikusan az ügyfélkapun keresztül az IGAZOL nevű formanyomtatványon, vagy a NAV telefonos Ügyféltájékoztatási és Ügyintézői rendszerében szóban.
Az elkészült igazolásokat a személyesen vagy postai úton benyújtott, illetve a NAV Ügyfél- tájékoztató és Ügyintéző rendszerében igényelt kérelmek esetében a NAV papír alapon, az ügyfél kérésének megfelelően személyesen adja át vagy postai úton kézbesíti.
Az elektronikus úton kérelmezett jövedelemigazolást a NAV az adózó választása szerint elektronikus vagy postai úton küldi meg, vagy személyes megjelenés alkalmával adja át.